اپل تولید آیفون ۱۲ مینی را کاهش داد

پاورتل/ پیش‌تر گفته شده بود به‌دلیل فروش کمتر از حد انتظار، اپل تصمیم گرفته حجم تولید آیفون ۱۲ مینی را کاهش دهد و اکنون گزارشی دیگر همین موضوع را تأیید می‌کند.
   
یادداشت یکی از تحلیلگران که هفته‌ی گذشته منتشر شده است اعلام می‌کند بررسی‌ها نشان می‌دهند حجم تولید گوشی آیفون ۱۲ مینی اپل برای سه‌ماهه‌ی جاری میلادی به‌دلیل فروش کمتر از حد انتظار، به‌میزان دو میلیون واحد کم شده است. همین یادداشت می‌گوید فروش نه‌چندان خوب آیفون ۱۲ مینی ازطریق فروش بهتر از حد انتظار آیفون ۱۲ پرو جبران شده است و در همین راستا اپل تصمیم گرفته تولید آیفون ۱۲ پرو را به‌میزان دو میلیون واحد افزایش دهد.

براساس گزارش خبرگزاری ۹to5Mac، به‌تازگی گزارش جدیدی از زنجیره‌ی تأمین اپل منتشر شده است که باری دیگر به خبر کاهش تولید آیفون ۱۲ مینی دامن می‌زند و برخی جزئیات بیشتر در دسترس قرار می‌دهد. خبرگزاری دیجی‌تایمز می‌گوید کاهش تولید آیفون ۱۲ مینی در کارخانه‌ی پگاترون (Pegatron) اعمال شده است و دلیل اصلی این موضوع به کاهش تقاضا برای این گوشی در دو منطقه مربوط می‌شود. 

دیجی‌تایمز به‌طور مشخص‌تر می‌نویسد ظاهرا «فروش ضعیف‌تر از حد انتظار آیفون ۱۲ مینی در ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا» اپل را ترغیب کرده است به پگاترون بگوید که میزان تولیدات این گوشی هوشمند را کاهش دهد. دیجی‌تایمز می‌گوید کاهش تقاضا برای آیفون ۱۲ مینی در ایالات متحده و اروپا نتیجه‌ی دنیاگیری ویروس کرونا  است.

اگر کاهش تولید آیفون ۱۲ مینی واقعیت داشته باشد، این موضوع خبر خوبی برای اپل محسوب می‌شود. حتی اگر حاشیه‌ی سود اپل از تمام مدل‌های آیفون ۱۲ برابر باشد، اپل پول بیشتری ازطریق فروش مدل‌های گران‌قیمت‌تر به‌جیب می‌زند و به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که مدل پرو حاشیه‌ی سود بیشتری برای اپل به‌همراه دارد. 

گزارش‌ها می‌گویند اپل از تقاضای زیاد برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ متعجب شده است و این موضوع به‌طور مشخص درباره‌ی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس صدق می‌کند.

مینگ چی کوئو، از تحلیلگران شناخته‌شده، می‌گوید منابعش ادعا کرده‌اند که تقاضا برای گوشی‌های این خانواده به‌طور مساوی در بین آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو تقسیم شده است؛ این درحالی است که به‌طور منطقی انتظار داشتیم میزان تقاضا برای مدل‌های ارزان‌قیمت، بیشتر باشد.

ادعای مینگ چی کو توسط گزارشی که مدتی پیش از سوی زنجیره‌ی تأمین منتشر شد و ادعا کرد اپل به‌دنبال سفارش تعداد بیشتری حسگر لایدار (LiDAR) است، به‌نوعی تأیید شد. دیجی‌تایمز به‌طور مشخص‌تر به تراشه‌های VCSEL که در حسگر لایدار به‌کار رفته است اشاره می‌کند. اسکنر فراشکافت لایدار صرفا در مدل‌های پرو حضور دارد و افزایش سفارش آن به‌معنی افزایش تولید آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس است. در همین حین اپل همچنان به انجام تبلیغات برای توانایی مدل‌های پرو از آیفون ۱۲ در زمینه‌ی تصویربرداری ادامه می‌دهد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *