اپل پشتیبانی Homepods از موزیک بدون افت کیفیت را تائید کرد

سخت افزار/ در هفته‌ای که گذشت خبرهایی راجع به اسپیکرهای HomePod یا Airpods که قرار نیست از فرمت موسیقی بدون افت کیفیت اپل موزیک پشتیبانی کنند به گوش رسید. اما اپل اکنون به شایعات خاتمه داده و این مسئله را رسما روشن کرده است. طبق گفته کوپرتینویی‌ها، Homepods از موزیک بدون افت کیفیت پشتیبانی خواهد کرد و همچنین نسخه Mini این اسپیکر هوشمند نیز به تدریج پشتیبانی از فرمت موسیقی جدید اپل را دریافت خواهد کرد.

فرمت موسیقی بدون افت کیفیت اپل برای اپل موزیک که در اه ژوئن معرفی شد به کاربران این سرویس اجازه می‌دهد که موسیقی‌ها را درست با همان کیفیتی که هنرمندان در استودیو ضبط کرده‌اند گوش دهند. این در حالیست که سرویس‌های پخش موسیقی از فرمت‌های فشرده که مقداری هر چند بعضا نامحسوس بر روی کیفیت موسیقی تاثیر می‌گذارند. برخی از رقبای اپل موزیک مانند Tidal و Qobuz دو نمونه خوب از سرویس‌هایی هستند که موسیقی با کیفیت بالاتر نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند و اپل نیز قصد دارد مانند آمازون، موسیقی‌های با این فرمت را بدون هزینه اشتراک بیشتر به کاربران خود عرضه کند.

Homepods از موزیک بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند
هفته گذشته صحبت‌هایی مبنی بر اینکه اسپیکرهای HomePods و Airpods از فرمت ALAC یا Apple Lossless Audio Codec پشتیبانی نخواهند کرد اما خبر خوب این است که طبق فایل آنلاین اخیر اپل، هر دو مدل اسپیکرهای HomePods با آپدیت نرم افزاری که در آینده نزدیک دریافت می‌کنند از فرکت ALAC پشتیبانی خواهند کرد. همچنین این سند نشان می‌دهد که Airpods از ALAC پشتیبانی نخواهد کرد. هدفون‌های بیسیم AirPods، AirPods Pro، AirPods Max و مدل‌های مختلف بیتس از کدک بلوتوث AAC برای انتقال صدای باکیفیت استفاده می‌کنند و متاسفانه رابط بلوتوث از فرمت موسیقی بدون افت کیفیت پشتیبانی نمی‌کند.

اما کاربران هدفون ۵۵۰ دلاری AirPods Max اپل از طریق ارتباط باسیم می‌توانند از فرمت ALAC بهره‌مند شوند. کابل صدای لایتینیگ این هدفون با رابط ۳.۵ میلی متری برای اتصال این هدفون به منابع صوتی آنالوگ و شنیدن صدای فیلم و موسیقی طراحی شده است. بنابراین AirPods Max قادر به اتصال به دستگاه‌هایی است که در حال پخش صداهای بدون افت کیفیت و با وضوح بسیار بالا هستند و انتقال کیفیت صدای استثنائی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *