اچ‌پی از دو لپ‌تاپ‌ گیمینگ رونمایی کرد

پاورتل/ اچ‌پی به تازگی دو محصول جدید از سری لپتاپ‌های مخصوص بازی خود معرفی کرده است.

Omen 16 یکی از آن‌ها است که اولین لپ‌تاپ مجهز به کارت گرافیک رادئون RX 6000M ساخت AMD به شمار می‌رود. نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل و امکان سفارش با کارت‌های گرافیک سری ۳۰۰۰ انویدیا از ویژگی‌های مهم محصولات جدید اچ‌پی به شمار می‌روند. 

Omen 17 قدرتمندترین لپ‌تاپ در میان محصولات جدید اچ‌پی است که از پردازنده‌ قدرتمند Core i9-11900H سری تایگر لیک اینتل بهره می‌برد. خریداران می‌توانند کارت گرافیک‌های سری RTX انویدیا را نیز برای لپ‌تاپ خود سفارش دهند که در پیشرفته‌ترین پیکربندی امکان استفاده جی‌فورس RTX-3080 فراهم شده است. سایر مشخصات سخت‌افزاری کلیدی دستگاه شامل ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD از نوع M.2 NVMe است.

اچ‌پی از پنل IPS با ابعاد ۱۷.۳ اینچ برای نمایشگر استفاده کرده است که قادر به پشتیبانی از رزولوشن QHD و نرخ فریم ۱۶۵ هرتز خواهد بود. نسخه‌ ارزان‌تر از پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد. هر دو نمایشگر گفته شده حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را ارائه می‌دهند و ۱۰۰ درصد از پوشش رنگی sRGB پشتیبانی خواهند کرد.

Omen 16 از پیکربندی ضعیف‌تری نسبت به برادر بزرگتر خود بهره می‌برد که در دو نسخه‌ متفاوت با پردازنده‌های اینتل یا AMD عرضه خواهد شد. پیکربندی مجهز به پردازنده اینتل از Core i7-11800H بهره خواهد برد درحالی که نسخه‌ دیگر به پردازنده ۵۹۰۰HX سری رایزن ۹ مجهز شده است. خریداران می‌توانند نمونه‌ AMD را همراه با کارت گرافیک رادئون RX 6000M سفارش دهند که براساس معماری RDNA2 توسعه یافته است. همچنین نسخه‌ اینتل را نیز می‌توان حداکثر با کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX-3070 خریداری کرد.

هر دو محصول همانند Omen 17 از ۳۲ گیگابایت رم با فرکانس مشابه استفاده می‌کنند. خریداران پیکربندی AMD می‌توانند تا یک ترابایت حافظه‌ داخلی از نوع M.2 NVMe درخواست کنند در حالی که نسخه‌ اینتل محدود به مقدار ۵۱۲ گیگابایت شده است. هر دو دستگاه از پنل ۱۶.۱ اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی تصویر ۱۶۵ هرتز بهره خواهند برد. حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی sRGB نیز در نظر گرفته شده است.

Omen 16 از اواسط ماه آینده‌ی میلادی از طریق فروشگاه آنلاین اچ‌پی با قیمت ۱۰۵۰ دلار(حدود ۲۳.۴ میلیون تومان) در دسترس قرار می‌گیرد. اما Omen 17 حدود یک ماه دیرتر از تاریخ گفته شده با قیمت ۱۳۷۰ دلار(حدود ۳۰.۵ میلیون تومان) قابل خریداری خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *