ایرتگ بار دیگر برای یک خانواده دردسر درست کرد

ایرتگ وسیله‌ای است که برای ردیابی وسایل گم شده استفاده می‌شود، اما می‌توان به حریم شخصی دیگران نیز از این طریق سوء قصد کرد!
سفر یک خانواده به Disney World در پایان روز و پس از اطلاع از سوء قصد به آن‌ها از طریق ایرتگ اپل، با خبرهای ناخوشایندی به پایان رسید.

اعضای خانواده Gatson از تنسی یک روز کاملا جذاب و هیجان انگیز را در Disney World سپری می‌کردند. اما ظاهر شدن یک نوتیفیکیشن روی آیفون و اطلاع از یک دستگاه ایرتگ که متعلق به آن‌ها نبود، باعث شد متوجه شوند که از سوی شخصی در حال ردیابی بوده و همین موضوع، سفر را به کام‌شان تلخ کرد.

به گزارش WKRN، خانم جنیفر گتسون و دخترش مدیسون در حال حرکت به سمت خودروی‌شان بودند که ظاهر شدن یک نوتیفیکیشن، به آن‌ها خبر داد که توسط یک ایرتگ در حال ردیابی هستند. او در مصاحبه با WKRN اعلام کرد که اولین ردیابی در ساعت ۱۹:۰۹ دقیقه رخ داده و نوتیفیکیشن مربوطه، در ساعت ۲۳:۳۳ روی آیفون او نمایش داده شده است.

خانم مدیسون گتسون اظهار داشت که پس از ظاهر شدن این نوتیفیکیشن، آن‌ها متوجه شدند که کل زمان ۴ ساعته حضورشان در Disney World و تمام مسیرهایی که پیموده بودند، روی نقشه ثبت و ضبط شده است.

برای پیدا کردن ایرتگ، مادر و دختر تمام محتویات کیف و لباس‌هایشان را در پارکینگ این مجموعه خارج کردند، اما متأسفانه موفق به پیدا کردن این گجت نشدند. همین موضوع باعث شد تا آن‌ها به سرعت به سمت هتل‌شان حرکت کرده و سپس با پلیس تماس گرفتند.

اگر ایرتگ پیدا می‌شد، مأموران پلیس می‌توانستند از طریق شماره سریال دستگاه، صاحب آن را پیدا کنند. اما از آن جا که افسر پلیس Orange County موفق به پیدا کردن ایرتگ نشد، لذا امکان ثبت این اتفاق به عنوان یک تخلف کیفری میسر نبود.

با وجود این که احتمال خارج شدن ایرتگ از وسایل خانواده گتسون در پارکینگ Disney World وجود دارد، اما OSCO پیش بینی می‌کند که این تشخیص و شناسایی‌ها احتمالا اشتباه  انجام شده است. چرا که تعداد زیادی از محصولات اپل در این پارک وجود داشته و ممکن است ایرتگ از این طریق، اقدام به شناسایی و ثبت و ضبط اطلاعات اشتباه کرده است.

خانم مدیسون، دختر این خانواده در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که تا پیش از این اتفاق، چندین ویدئوی مختلف در حوزه ردیابی توسط ایرتگ را در اینترنت مشاهده کرده بود. اما تا زمانی که چنین اتفاقی برای شخص شما رخ ندهد، از میزان ترسناک بودن آن هیچ اطلاعی نخواهید نداشت. مادر او نیز از همین موضوع که شخصی در حال ردیابی آن‌ها بوده و ممکن است اهداف شومی در مورد دخترش در سر داشته باشد، شدیدا ترسیده بود.

در حالی که مدیران و مسئولان اپل بارها اعلام کرده‌اند که AirTags برای ردیابی انسان‌ها طراحی نشده است، اما در کشورهای مختلف ممکن است بارها با کودکانی برخورد کرده باشید که این محصول از گردن‌شان آویزان شده است.

عدم استفاده صحیح از این محصول، بارها در رسانه‌های خبری مطرح شده و همین موضوع باعث شد تا قانون گذاران به مردم کشور خود درباره سوء قصد و ردیابی از طریق این گجت هوشمند بارها هشدار دهند. همچنین کمپانی اپل نیز به خاطر عدم استفاده از قابلیتی برای جلوگیری از این موضوع، بارها مورد اتهام قرار گرفته است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *