بزرگترین سرقت اطلاعات تاریخ رقم خورد

یک گروه هک ناشناس به اطلاعات ۱ میلیارد شهروند چینی دست پیدا کرده و آن را برای فروش گذاشته است تا بزرگترین سرقت اطلاعات تاریخ رقم بخورد!
 
آنطور که وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد، یک گروه هک مدعی شده که اطلاعات ۱ میلیارد شهروند چینی را از طریق پایگاه داده‌های پلیس ملی شانگهای به دست آورده است. اگر این خبر تأیید شود، بزرگترین سرقت اطلاعات در تاریخ رقم خورده است!

۱۰ بیت کوین یک شهروند چینی از دستش رفت!
در بین این اطلاعات، موارد ارزشمند زیادی وجود دارد به طور مثال اطلاعات یکی از کاربران حاوی ۱۰ عدد بیت کوین بوده که حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت آن می‌شود! این هکرها می‌گویند ۲۴ ترابایت داده را در اختیار دارند که شامل اطلاعات فردی ۱ میلیارد کاربر از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و شماره‌های ملی آن‌ها می‌شود.

به گفته وال استریت ژورنال علاوه بر این اطلاعات شخصی که در بزرگترین سرقت اطلاعات تاریخ به دست هکرها افتاده، آن‌ها همچنین به سوابق پرونده پلیسی شهروندان چینی شامل اطلاعات دقیقی از جنایات و حوادث گزارش شده بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ میلادی نیز دست پیدا کرده‌اند.

مشخص نیست که چه گروه هکی پشت پرده این سرقت بزرگ است و چگونه به این اطلاعات دست پیدا کرده‌اند. هفته گذشته کاربری با نام ChinaDan این اطلاعات را در تالارگفتگوی هک Breach Forums برای فروش قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *