بلک بری جدید با کیبورد فیزیکی از راه می‌رسد

پاورتل/ برند بلک بری مدت هاست به دست فراموشی سپرده شده اما ظاهراً یک شرکت امنیتی گمنام قصد دارد آن را احیا کند.

استارتاپ Onward Mobility که در زمینه امنیت موبایل فعالیت می‌کند، از عرضه چندین گوشی جدید با برند بلک بری با پشتیبانی از شبکه ۵G و کیبورد فیزیکی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی و اروپا خبر داد.

«Peter Franklin»، مدیرعامل Onward Mobility می‌گوید موبایل بلک بری جدید «بسیار امن» خواهد بود و راهکارهای امنیتی دوسویه (end-to-end) را ارائه می‌کند. این شرکت از بیان جزئیات بیشتر در مورد قابلیت‌ها و راهکارهای امنیتی این گوشی خودداری کرد.

در وب سایت استارتاپ Onward Mobility نوشته شده که این شرکت در همکاری با بلک بری و FIH Mobile (زیرمجموعه فاکسکان) گوشی‌های جدید با برند بلک بری را طراحی و تولید می‌کند. جزئیات چندانی از مشخصات این گوشی‌ها منتشر نشده اما آنطور که ۹to5Google گزارش می‌کند، یکی از آنها کیبورد فیزیکی خواهد داشت.

تا چند سال پیش به نظر می‌رسید برند بلک بری برای همیشه به تاریخ پیوسته باشد، تا اینکه شرکت TCL اواخر فروردین ماه سال ۹۸ در قراردادی با بلک بری از از عرضه دو گوشی جدید با این برند خبر داد. اواسط بهمن ماه همان سال TCL تصمیم گرفت قرارداد را تمدید نکند و از توقف تولید موبایل با برند بلک بری خبر داد. حال به نظر می‌رسد این برند به لطف استارتاپ Onward Mobility فرصت دوباره‌ای برای بازگشت پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *