به‌روزرسانی بازی Avengers بیش از ۱۰۰۰ مشکل آن را رفع می‌کند

پاورتل/ بازی Marvel’s Avengers همین چند هفته پیش منتشر شد اما عرضه‌ی آن با مشکلات فنی بسیاری همراه بوده؛ مشکلاتی که سازندگان را وادار ساخته تا پس از گذشت چند هفته از انتشار بازی، یک به‌روزرسانی بزرگ را برای این بازی تدارک ببینند.

هرچند بازی Marvel’s Avengers نتوانست همانند همتای خود در سینماها موفقیت عظیمی را کسب کند و با واکنش‌های بسیار خوب منتقدان و مخاطبان همراه نشد، اما به‌هرحال نام انتقام‌جویان، طرفداران ابرقهرمانان محبوب مارول را به سمت بازی کشانده است. کریستال داینامیکس، استودیوی سازنده‌ی بازی، قبلا هم وعده داده بود که به خاطر ساختار این اثر، تا مدت زیادی از آن پشتیبانی خواهند کرد. با این وجود، به دلیل مشکلات فنی بسیار زیاد نسخه‌ی منتشر شده، اولین قدم برای پشتیبانی از بازی رفع این مشکلات عظیم است.

نکته اینجاست که بازی Marvel’s Avengers در چه وضعیت نامناسب و مشکل‌سازی عرضه شده است.
این به‌روزرسانی جدید که در واقع شماره‌ی ۱.۳.۰ نام دارد، قرار است مشکلات زیادی را برطرف کند. به گفته‌ی دقیق کریستال داینامیکس، این به‌روزرسانی قرار است بیش از ۱۰۰۰ مشکل بازی Marvel’s Avengers را برطرف سازد. برخی از این مشکلات کوچک و برخی بسیار بزرگ هستند که تجربه‌ی بازی را خراب می‌کنند. این ایرادها غالبا توسط طرفداران بازی از طریق ردیت یا دیگر راه‌های ارتباطی بیان شده است.

نکته‌ی بسیار عجیب و سؤال‌برانگیز اینجاست که نسخه‌ی اولیه بازی Marvel’s Avengers در چه وضعیت نامناسب و مشکل‌سازی عرضه شده که فقط ۱۰۰۰ مشکل فنی آن در این به‌روزرسانی برطرف خواهد شد و این را سازندگان به‌وضوح اذعان کرده‌اند. نکته‌ جالب دیگر این است که یافتن این حجم از مشکلات توسط طرفداران فقط در حالی بوده که چند هفته از عرضه‌ی بازی سپری شده است.

هر چند با همه‌ی این‌ها، جای امیدواری دارد که سازندگان برای به‌روزرسانی و رفع مشکلات فنی آن اقدام کرده و این‌گونه به اعتراضات طرفداران واکنش نشان داده‌اند. البته، کریستال داینامیکس اعلام کرده که طبیعتا ممکن است همین به‌روزرسانی هم دچار مشکلاتی باشد یا نتواند همه‌ی نکات گفته‌شده را برطرف سازد. به همین خاطر سازندگان از طرفداران خواسته‌اند که در صورت مشاهده‌ی چنین مشکلاتی، آن ایرادها را از راه‌های مختلف به گوش آن‌ها برسانند..

از آنجا که تعداد مشکلات بازی Marvel’s Avengers بسیار فراوان بوده، به‌روزرسانی ۱.۳.۰ در هر شاخه‌ی مهمی مشکلات را اصلاح کرده یا سعی در اصلاح داشته است. در لیست طویل مشکلات بهبود یافته، رفع بعضی از باگ‌های ریزودرشت بخش داستانی بازی، بهبود مشکلات بخش آنلاین، رفع بعضی از ایرادات گرافیکی مثل غیب شدن شخصیت‌ها یا اصلاح بعضی از انیمیشن‌ها، اضافه شدن گزینه تنظیم میزان موشن بلور تصویر، بهبودهایی در رابط کاربری بازی و همین‌طور رفع تعدادی از مشکلات به وجود آمده در طول مبارزات، به چشم می‌خورد. علاوه بر این، بازی روی هر پلتفرم هم ایرادات خاصی داشته که بعضی از آن‌ها در این به‌روزرسانی اصلاح‌ شده‌اند.

بازی Marvel’s Avengers هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و استیدیا در دسترس است و در زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/ اس هم منتشر خواهد شد. اگر نسخه‌ی این نسل را تهیه کنید، می‌توانید بدون هزینه‌ی اضافی از نسخه‌ی نسل بعدی بهره‌مند شوید. باوجود بازخوردهای نه‌چندان خوب، باید دید که طبق قول سازندگان، آیا آن‌ها می‌توانند بازی را به روال بازی‌های GaaS (بازی به‌عنوان سرویس) در طول زمان پشتیبانی کنند و بخش چند نفره‌ی آن را بهبود ببخشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *