تلویزیون‌های اسنوا، از این پس، دستورات صوتی فارسی را می‌فهمند

اسنوا اعلام کرده است که سری جدید تلویزیون‌های هوشمند خود از سیستم عامل سفارشی شده‌ای بهره می‌گیرد که می‌تواند دستورات صوتی کاربر به زبان فارسی را تشخیص داده و اجرا کند.
در سال‌های اخیر استفاده از دستیارهای صوتی محبوبیت بالایی پیدا کرده است و غول‌های بزرگ فناوری در جهان مانند گوگل، آمازون، مایکروسافت و اپل به دنبال توسعه چنین تکنولوژی هایی و ترویج آن هستند. اما یکی از چالش‌های توسعه این فناوری برای ایرانیان، عدم پشتیبانی از زبان فارسی بوده است و بنابراین کاربران ایرانی امکان استفاده از آن ها را نداشته‌اند.
در حال حاضر اسنوا همزمان با معرفی ریموت های جدید خود که از منتخبان IF 2022 نیز بوده است، اعلام کرده است که دستورات متفاوتی از نشان دادن آب و هوا تا یافتن فیلمی خاص با بازیگری خاص یا حتی جستجو در میان اخبار و مجلات را می‌تواند اجرا کند و هوش مصنوعی پشت پرده آن کاملا ایرانی است و با هربار استفاده نیز دقیق‌تر عمل خواهد کرد.
همچنین آنچه از مجموع اخبار و سخنان مدیران ارشد این شرکت برداشت می‌شود آن است که اسنوا می‌خواهد‌ در توسعه و استفاده از چنین تکنولوژی، نقشی جدی‌تر داشته باشند و ظاهرا قرار نیست این روند به تلویزیون‌های این شرکت محدود شود. 
به نظر می رسد اسنوا تلاش دارد تا در کنار توسعه طراحی های خود در سطح سخت افزار، تجربه کاربری را با توجه به توسعه نرم افزاری، بهبود بخشد و آزمایشگاه‌های پیشرفته جدید آن در حیطه هوش مصنوعی و IoT نیز موید همین موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *