تولید آزمایشی نسل سوم آیفون SE به‌زودی آغاز می‌شود

گفته می‌شود تولید آزمایشی نسل سوم آیفون SE قرار است به‌زودی آغاز شود؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که زنجیره‌ی تأمین در حال تولید قطعات آیفون پایین‌رده برای سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ است.
   
تاکنون، اخبار و گزارش‌های زیادی از سومین نسل آیفون SE منتشر شده است. این گوشی مرموز به‌اعتقاد بسیاری بر همان زبان طراحی نسل گذشته و تغییرات اندک استوار خواهد بود؛ درحالی‌که عده‌ای دیگر ادعا می‌کنند غول دنیای فناوری گوشی مذکور را در کالبدی مشابه آیفون XR یا آیفون ۱۱ رونمایی خواهد کرد.

اکنون مای‌درایورز گزارش می‌دهد که تولید آزمایشی نسل جدید آیفون SE قرار است در هفته‌های آینده آغاز شود. نشریه‌ی یادشده پیش‌تر گزارش داده بود که طراحی آیفون SE جدید مبتنی‌بر آیفون XR خواهد بود. این یعنی دیگر شاهد حاشیه‌های قطور بالا و پایین نمایشگر نخواهیم بود. از قرار معلوم، اسکنر تاچ آی‌دی با دکمه‌ی پاور ادغام خواهد شد و نمایشگر LCD نیز همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند. قلب تپنده‌ی این گوشی نیز تراشه‌ی قدرتمند A15 خواهد بود و همراه آن مودم X60 کوالکام پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (۵G) را فراهم خواهد کرد.

سردرگمی‌ها از آنجا نشئت می‌گیرد که گفته می‌شود مدل ۶٫۱ اینچی درحقیقت می‌تواند نسل چهارم آیفون SE باشد. راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، نیز انتظار دارد که نسل چهارم آیفون SE در سال ۲۰۲۳ با نمایشگر ۶‌‌٫۱ اینچی و دوربین جلویی حفره‌دار عرضه شود. بااین‌حال، مای‌درایوز معتقد است که نسل سوم آیفون SE در بهار ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و همان قیمت پایه ۳۹۹ دلاری مدل فعلی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

به‌طورکلی، گوشی یادشده گزینه‌ای محبوب برای مشتریانی است که به‌دنبال آیفون جمع‌وجورتر با هزینه کمتر هستند. شایعات اخیر حاکی از آن است که آیفون ۱۳ مینی با‌توجه‌به گرایش خریداران به گوشی‌های بزرگ‌تر، مطابق با انتظار اپل با استقبال مواجه نشده و در‌مقایسه‌با سایر اعضای این خانواه فروش کمتری تجربه کرده است. ظاهرا امسال آخرین سالی است که اپل مدل مینی مجهز به نمایشگر ۵٫۴ اینچی را عرضه می‌کند.

دراین‌میان، به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری در حال بررسی ساخت مدلی استاندارد از آیفون با نمایشگر بزرگ ۶٫۷ اینچی و قیمت مقرون‌به‌صرفه است تا متعاقبا دیدگاه افرادی را به این محصول جلب کند که نمی‌توانند مدل پرو مکس را بخرند‌؛ بنابراین، آیفون SE تنها گوشی کامپکت اپل خواهد بود و احتمالا نقش مهمی بر‌عهده خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *