تیک تاک در آمریکا بسته نخواهد شد

کلیک/ پس از پایان مهلت فروش TikTok به یک شرکت آمریکایی، همچنان ممنوعیتی برای استفاده از این برنامه در آمریکا توسط نهادهای امنیتی ایالات متحده اعمال نشده است.

علی‌رغم اتمام مهلت ByteDance برای فروش TikTok به یک شرکت آمریکایی برای ادامه فعالیت این برنامه در آمریکا و عملی نشدن آن، به نظر می رسد که این برنامه هنوز مشمول ممنوعیت در ایالات متحده نشده است.

قرار بود پایان مهلت فروش TikTok روز جمعه۱۱ دسامبر باشد. این مهلت پیش‌تر برای چندین بار تمدید شده بود، اما اکنون پس از گذشت چند روز و واگذار نشدن این برنامه به یک شرکت آمریکایی هنوز ممنوعیتی برای برنامه اعمال نشده است. علی رغم علاقه مایکروسافت و گزارش هایی مبنی بر توافق برای همکاری با اوراکل و همچنین علاقه غیرمعمول والمارت در شراکت برای خرید این شرکت ، هنوز هیچ معامله‌ای حاصل نشده است.

به گفته بلومبرگ حتی اگر این مهلت برای چند روز دیگر تمدید شود، باز هم این شرکت به فروش نخواهد رسید و بحث درباره سرنوشت برنامه ادامه خواهد داشت.

دولت ایالات متحده نگرانی‌های امنیتی در مورد استفاده از برنامه داشت و به همین دلیل ممنوعیت‌هایی را برای فعالیت این برنامه اعمال کرده بود و برای لغو محدودیت‌ها TikTok باید به یک شرکت امریکایی واگذار می‌شد. این نگرانی‌ها ناشی از احتمال سواستفاده امنیتی از اطلاعات شهروندان آمریکایی توسط دولت چین، است. TikTok اطلاعات قابل توجهی در مورد کاربران خود جمع آوری می‌کن ، اگرچه جمع‌اوری اطلاعات در مورد برنامه های دیگر مانند Facebook یا Twitter نیز صدق می‌کند.

برخی اظهار داشتند که با توجه به قدرت دولت چین بر شرکت‌های چینی، استفاده از این برنامه خطر بسیار زیادی برای امنیت شهروندان آمریکایی به دنبال دارد. اما برخی افراد معتقدند که اقدامات دولت آمریکا بیش از آنکه تلاشی جدی برای محافظت از اطلاعات و حریم خصوصی باشد، بیشتر نمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *