جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری اپل به دلیل کند کردن آیفون های قدیمی

پاورتل/ یکی از بزرگترین آبروریزی ها برای اپل را می توان برملا شدن کند کردن عمدی آیفون های قدیمی دانست. پس از اثبات این ادعا، اپل جریمه های زیادی پرداخته است. امشب اما خبر از جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری اپل به دلیل کند کردن آیفون های قدیمی می رسد.

شرکت Apple با کاهش سرعت آیفون ها سعی کرد به طور مخفیانه مشکل باتری را در آیفون ها برطرف کند، حرکتی که به سرعت کشف و منجر به یک پرونده قضایی شد.

این پرونده اوایل سال جاری حل و فصل شد و اپل توافق کرد که به کاربران متضرر ۲۵ دلار بپردازد، کل هزینه تسویه حساب می تواند تا ۵۰۰ میلیون دلار باشد (بسته به تعداد ادعاهای ارائه شده، حداقل پرداخت ۳۱۰ میلیون دلار است). اما این پایان مشکلات قانونی “باتری گیت” اپل نبود.

این چهارشنبه این شرکت با پرداخت ۱۱۳ میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی مربوط به کلاهبرداری مصرف کنندگان در بیش از ۳۰ ایالت موافقت کرد. مارک برنوویچ دادستان کل آریزونا نوشت:

“بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم گرفتند که تنها راه برای دستیابی به عملکرد بهتر، خرید آیفون مدل جدیدتر از اپل است.” این میزان فروش آیفون را “به طور بالقوه میلیون ها دستگاه در سال” افزایش داد.
این پول بین ایالت های شرکت کننده توزیع خواهد شد و ۲۴.۶ میلیون دلار به کالیفرنیا ، ۷.۶ میلیون دلار به تگزاس و ۵ میلیون دلار به آریزونا پرداخت می شود. سهم آریزونا برای پرداخت هزینه های وکالت و تأمین اعتبار تحقیقات آینده در مورد حمایت از مصرف کننده استفاده خواهد شد. اپل همچنین باید وب سایتی ایجاد کند که به وضوح روشن کند که آیا به روزرسانی iOS روی باتری و عملکرد گوشی تأثیر می گذارد.

این معامله در انتظار تأیید نهایی توسط قاضی است.

متاسفانه کاربران در برخی از کشورهای دنیا و به خصوص کشور ما از این حق برخودار نیستند و هیچ ادعایی مبنی بر کاری که اپل با آیفون ها کرده نمی توانند داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *