حذف قابلیت تصویر در تصویر از یوتیوب

سخت افزار/ بعد از انتشار عمومی بروزرسانی iOS 14 خبرهای زیادی از سمت شرکت‌ها و کاربران مختلف مبنی بر وجود مشکلات و همچنین اضافه شدن قابلیت‌های جدید به گوش می‌رسد اما حذف قابلیت تصویر در تصویر از Youtube.com باعث شده است تا کاربران کمی به سیاست کاری کمپانی گوگل و زیر برند این کمپانی یعنی یوتیوب شک کنند.

یکی از قابلیت‌های جذاب در iOS 14 حضور ویژگی تصویر در تصویر بود که بلاخره بعد از انتظار طولانی کاربران iOS قادر به دریافت آن شده بودند. این قابلیت درحال حاضر برای برنامه‌های پیشفرض iOS آماده شده است ولی شرکت‌های زیادی اعلام کرده‌اند که به زودی برنامه‌های خود را با پشتیبانی از این قابلیت بروزرسانی خواهند کرد. یوتیوب یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد و با عرضه یک بروزرسانی برای حلقه کوچکی از افراد نسبت به تست قابلیت Picture – in – Picture اقدام کرد اما انتظار نمی‌رفت که یوتیوب دست به حذف قابلیت تصویر در تصویر از Youtube.com بزند.

اوایل ماه آگوست بود که بروزرسانی تصویر در تصویر برنامه یوتیوب برای دسته کوچکی از افراد منتشر شد و بازخورد مثبتی که این دسته کوچک به یوتیوب دادند باعث شد تا این شرکت نسبت به زودتر منتشر کردن بروزرسانی خود را آماده کند. همانطور که گفته شد درحال حاضر قابلیت تصویر در تصویر تنها برای برنامه‌های پیشفرض آی او اس در دسترس قرار گرفته است و مرورگر Safari یکی از این برنامه‌ها می‌باشد. با توجه به حذف قابلیت تصویر در تصویر از سایت یوتیوب کاربران دیگر قادر به استفاده از این قابلیت در سایت این شرکت نیستند و باید تنها تا زمان عرضه بروزرسانی برای برنامه صبر کنند. بر اساس گفته‌های Eric Slivka این قابلیت از سایت Youtube.com برداشته شده است و حالا اگر کاربران قصد استفاده از این قابلیت را داشته باشند تنها به مدت چند ثانیه بر روی دستگاه پدیدار خواهد شد و دوباره از بین خواهد رفت.

حذف قابلیت تصویر در تصویر از Youtube.com: تنها آیفون؟

هنوز مشخص نیست که آیا این مورد یک باگ از سمت سایت یوتیوب با توجه به تازه بودن این ویژگی برای iOS بوده است یا خیر اما حرف‌های زیادی درحال حاضر در این خصوص رد و بدل شده است. یکی از موضوعاتی که به شدت خبرساز شده است این است که ظاهرا یوتیوب قابلیت تصویر در تصویر را تنها برای کاربران پرمیوم خود فعال خواهد کرد و کاربرانی که اشتراک یوتیوب را تهیه نکرده‌اند به احتمال زیاد قادر به استفاده از این ویژگی نخواهند بود. به هرحال قابلیت تصویر در تصویر هنوز برای نسخه iPad سایت یوتیوب حتی در صورتی که کاربر پرمیوم نباشید کار خواهد کرد و ظاهرا کاربران آیفون باید تا ارائه بروزرسانی برای برنامه صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *