حرکت جدید فاکسکان در راستای جنگ تجاری چین و ایالات متحده

پاورتل/ امروز گزارشی منتشر شده که می گوید فاکسکان در حال انتقال خط مونتاژ iPad و مکبوک از چین به ویتنام است. این تغییر به درخواست Apple Inc است و به گفته شخصی که از این طرح آگاهی دارد به آن دلیل است که شرکت آمریکایی تولید را متنوع می کند تا تأثیر جنگ تجاری چین و ایالات متحده را به حداقل برساند.

این تحول در حالی اتفاق می افتد که دولت در حال کناره گیری دونالد ترامپ، شرکت های آمریکایی را ترغیب می کند تا تولید خود را از چین منتقل کنند. در دوران تصدی ترامپ، ایالات متحده لوازم الکترونیکی ساخت چین را برای افزایش تعرفه های واردات هدف قرار داده است و عرضه قطعات تولید شده با استفاده از فناوری ایالات متحده را به شرکت های چینی محدود می کند و این را به دلیل خطر امنیت ملی می داند.

تولیدکنندگان تایوانی، با احتیاط از گرفتار شدن در جنگ تجاری، برخی از تولیدات خود را از چین به کشورهایی مانند ویتنام، مکزیک و هند منتقل کرده اند.

منبع خبر گفت، فاکسکان در حال ساخت خطوط مونتاژ برای تبلت های iPad و لپ تاپ MacBook اپل در کارخانه خود در شمال شرقی استان باک گیانگ ویتنام است تا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ آنلاین شود، وی گفت که مشخص نیست که این طرح خصوصی است یا نه.

او گفت، این خطوط همچنین مقداری تولید از چین می گیرد، بدون اینکه توضیح دهد که چه مقدار تولید تغییر خواهد کرد.

او می افزاید که: “این اقدام توسط اپل درخواست شده است.” “این اقدام می خواهد تولید را به دنبال جنگ تجاری، تنوع دهد.”

فاکسکان در بیانیه خود گفت:

“به عنوان یک خط مشی شرکت و به دلایل حساسیت تجاری، ما در مورد هیچ بخش از کار خود برای هر مشتری یا محصولات آنها، توضیحی نمی دهیم”.
اپل بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

Foxconn تایوان، یا Hon Hai Precision Industry، روز سه شنبه از سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیون دلاری برای راه اندازی یک شرکت تابعه جدید به نام FuKang Technology خبر داد. اقدامی که به گفته منبع ما با هدف حمایت از گسترش در ویتنام است.

این تولید کننده قراردادی همچنین در نظر دارد با شروع تولید از اواخر سال ۲۰۲۰ تا اوایل سال ۲۰۲۱ مجموعه تلویزیونی در کارخانه ویتنام برای مشتریانی از جمله سونی ژاپن ایجاد کند. سونی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این منبع گفت: این کارخانه محصولات الکترونیکی دیگری مانند صفحه کلیدهای رایانه ای نیز خواهد ساخت.

درباره تغییر تولید iPad به ویتنام باید گفت که اولین باری است که Foxconn این دستگاه را در خارج از چین مونتاژ می کند.

افرادی که دانش مستقیم در این زمینه دارند اوایل تابستان به رویترز گفتند که این شرکت در حال حاضر قصد دارد تا ۱ میلیارد دلار برای توسعه کارخانه مونتاژ آیفون در هند هزینه کند ، زیرا “تقاضای شدید” توسط اپل برای تنوع بخشیدن به تولید فراتر از چین است.

Foxconn و همتایانی مانند Pegatron همچنین در نظر دارند کارخانه هایی را در مکزیک بسازند، زیرا مردم واشنگتن تولید نزدیک به خود را ترجیح می دهند.

لیو یانگ وی، رئیس فاکسکان، در ماه آگوست به سرمایه گذاران گفت که جنگ تجاری چین و آمریکا جهان را به دو قسمت تقسیم کرده و گفته است که هدف شرکت وی تهیه “دو مجموعه زنجیره تأمین” است.

از دیگر مونتاژهای آیپد می توان به شرکت های الکترونیکی Compal الکترونیکی تایوان و BYD Electronic International چین اشاره کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید جنگ تجاری امریکا و چین تا کجا پیش برود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *