خداحافظی اپل با اپلیکیشن Music Memos

پاورتل/ بر اساس اخبار منتشرشده، اپل به‌زودی پشتیبانی از برنامه‌ی Music Memos را متوقف و در یکم مارس ۲۰۲۱، آن را از اپ استور حذف خواهد کرد.
   
اپل در فوریه‌ی ۲۰۱۶ (بهمن ۱۳۹۴) در کنار آپدیت برنامه‌ی GarageBand، از یک اپلیکیشن رایگان برای عاشقان دنیای موزیک رونمایی کرد که با رابط کاربری ساده‌اش، ساخت و ضبط موسیقی را آسان‌تر می‌کند و به‌صورت خودکار ریتم، آکورد و سازهای پیشنهادی را به کاربر ارائه می‌دهد؛ اما یک اصل واحد در دنیای نرم‌افزار وجود دارد و آن این است که هر برنامه‌ای را بارگیری می‌کنید، احتمال دارد سازنده آن روزی توسعه‌ی تجربه‌ی مورد علاقه شما را متوقف کند. متأسفانه این سرنوشت نرم‌افزار Apple‘s Music Memos خواهد بود.

هفته‌ی گذشته، اپل برنامه‌ی یادشده را به نسخه ۱.۰.۷ به‌روزرسانی کرد. این اولین ‌بار است که اپل برنامه‌ی Music Memos را بعد از یک سال به‌روز می‌کند و تنها هدف این به‌روزرسانی تسهیل توقف پشتیبانی از آن است. اپل در زمان راه‌اندازی Music Memos آن را نرم‌افزاری قوی‌تر و جایگزینی برای Voice Memos، متناسب با نیازهای نوازندگان می‌دانست.

این برنامه از ویژگی‌های مفیدی مانند تیونر داخلی برخوردار است و فایل‌های صوتی را به روش Voice Memos فشرده نمی‌کند. همین امر باعث می‌شود با الهام گرفتن از یک قطعه، آهنگ‌ها را به‌سرعت و به‌راحتی ضبط کنید. هنگامی که یادداشت‌های موسیقی به‌روز‌شده را باز می‌کنید، یک اعلان از شما درخواست می‌کند محتوای ضبط‌شده را به یادداشت‌های صوتی ارسال کنید و اگر پنجره بازشده را رد کنید، تا هفت روز دیگر نمایش داده می‌شود و پس از اتمام مراحل، تمام محتوای ضبط‌شده را در پوشه‌ای با عنوان «یادداشت‌های موسیقی» پیدا خواهید کرد.

اگر به‌روزرسانی iOS 14 یا iPadOS 14 را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، همچنان می‌توانید از Music Memos استفاده کنید. بااین‌حال پس از یکم مارس ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند ۱۳۹۹) این برنامه از سابقه‌ی خرید اپ استور حذف خواهد شد و دیگر نمی‌توان آن را بارگیری کرد. اپل دلیل توقف پشتیبانی Music Memos را مشخص نکرده است؛ اما یکی از دلایل این امر کاهش کاربر و ناشناخته ماندن این برنامه بیان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *