هشدار برزیل درباره ممنوعیت تجهیزات هواوی

پاورتل/ معاون رئیس جمهور برزیل، «همیلتون مورائو» اخیرا از هواوی حمایت کرده. به گفته وی، در صورت ممنوعیت استفاده از تجهیزات این کمپانی چینی هزینه‌های شبکه ۵G‌ در برزیل افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به تازگی معاون رئیس جمهور برزیل در یک رویداد صنعتی در «سائو پائولو» حضور پیدا کرده و برآوردهای آژانس «Anatel» را ارائه کرده است. طبق این گزارش، تجهیزات هواوی نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های ۳G و ۴G این کشور را تشکیل می‌دهند. مورائو هشدار داده در صورت ممنوعیت استفاده از این تجهیزات، هزینه ۵G افزایش پیدا خواهد کرد.

مورائو گفته:

«اگر هواوی نتواند تجهیزات ۵G را تامین کند، هزینه ۵G بسیار بالاتر خواهد بود.»
به گفته وی بررسی زیرساخت‌ها هزینه‌بر خواهد بود و شامل دریافت هزینه از مشتریان هم می‌شود. معاون رئیس جمهور برزیل همچنین درباره برگزاری مزایده برای راه‌اندازی شبکه ۵G در این کشور صحبت کرده. در ابتدا قرار بود چنین مزایده‌ای در مارس ۲۰۲۰ صورت بگیرد اما تا سال آینده میلادی به تعویق افتاد.

  
به گفته مورائو هر شرکتی که به حاکمیت برزیل و حریم خصوصی کاربران احترام بگذارد و همچنین از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد، می‌تواند در این کشور فعالیت کند. به اعتقاد معاون رئیس جمهور برزیل، این کشور نمی‌تواند از شبکه ۵G چشم‌پوشی کند و دولت نباید در فعالیت‌های این شرکت‌ چینی تا زمانی که اشتغال‌زایی می‌کند و از قوانین محلی نیز پیروی می‌کند، دخالت کند.

با وجود چنین گفته‌ای، دولت برزیل از سوی دولت دونالد ترامپ تحت فشار است. سال گذشته میلادی ترامپ با رئیس جمهور برزیل، «ژائیر بولسونارو» ملاقات کرد و خواستار ممنوعیت استفاده از تجهیزات غول فناوری چینی در این کشور شد.

فشارهای دولت آمریکا باعث شده چندین کشور همکاری با هواوی را متوقف کنند که از میان آن‌ها می‌توان به سوئد و بریتانیا اشاره کرد. بریتانیا نصب تجهیزات ۵G این کمپانی چینی را از سپتامبر ۲۰۲۱ ممنوع می‌کند و نوکیا تجهیزات ۵G بزرگترین اپراتور این کشور را تامین خواهد کرد. تا سال ۲۰۲۷ تمام تجهیزات هواوی از بریتانیا حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *