داستان کپی سامسونگ از اپل چیست؟

اگر از دارندگان گوشی‌های اپل باشید، احتمالا با بروزرسانی اخیر نرم افزار این گوشی متوجه تغییری جالب در آن شده‌اید. زمانی که از مرورگر سافاری اپل در سیستم عامل جدید این شرکت استفاده می‌کنید، متوجه می شوید که نوار آدرس آن از بالای صفحه (حالت معمول که در تمامی مرورگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد) به پایین صفحه منتقل شده است و اکنون تغییر بزرگی در محدوده‌ی دیداری کاربر به وجود آمده است. ظاهرا سامسونگ هم از این تغییر خوشش آمده و در نسخه‌ی جدید مرورگر خود در سیستم عامل اندروید از این قابلیت استفاده کرده است. آیا شاهد کپی سامسونگ از اپل هستیم؟

یک اکانت توییتری با نام دن سیفرت در رشته توییتی از وضعیت جدید مرورگر سامسونگ (که هم اکنون در حالت بتا قرار دارد) رونمایی کرده که شباهت بسیاری به تغییر صورت گرفته در مرورگر سافاری اپل دارد. اما از آنجایی که طرفداران دو آتیشه اپل با دیدن این مورد به شماتت دارندگان گوشی‌های سامسونگ پرداختند باید بگوییم که طرفداران اپل مقصرند و خبر ندارد که شرکتشان هم از یک شرکت دیگر کپی کرده است! بله! ظاهرا اولین بار شرکت گوگل در سال ۲۰۱۶ دست به انجام این تغییر جالب زده و نوار آدرس مرورگر خود را به پایین صفحه تغییر داده است اما پس از اعتراض کاربران به این موضوع، نوار آدرس دوباره به بالای صفحه برگشت.


فارغ از این، شرکت مایکروسافت هم در آن دورانی که گوشی تولید می‌کرد این تغییر را انجام داده بود و ظاهرا موزیلا فایرفاکس عامل آن بوده است. با وحود اینکه این ویژگی همچنان در حالت بتا قرار دارد و به صورت رسمی منتشر نشده است اما می‌توانیم با خیال راحت منتظر قدم بعدی این شرکت باشیم چرا که مسئولین سامسونگ اعلام کرده‌اند که این قابلیت اختیاری خواهد بود و تصمیم به خود کاربر بستگی خواهد داشت. با وجود اینکه گوگل، اپل و مایکروسافت بازخورد خوبی از کاربران خود دریافت نکردند، جای تعجب است که شرکت سامسونگ هم تصمیم به انجام این کار گرفته.



داستان کپی کردن سامسونگ از اپل ریشه‌ای تاریخی دارد و از همان روزهای آغازین تولید گوشی‌های سامسونگ ادامه داشته است. اخیرا نیز داستان حذف شارژر گوشی از جعبه‌ی محصولات اپل حاشیه‌ساز شده بود که آن هم توسط سامسونگ ادامه پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *