دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ رسما معرفی شد

پاورتل/ پاناسونیک از دوربین لومیکس GH5 مارک ۲ – LUMIX GH5 II با موتور پردازشی جدید ونوس، حسگر ۲۰.۳ مگاپیکسلی، نمایشگر ۳ اینچی و برچسب قیمتی ۱۶۹۹ دلاری رونمایی کرد.

پاناسونیک امروز از نسخه به روز شده دوربین معروف لومیکس GH5 رونمایی کرد. لومیکس GH5 مارک ۲ یک بروزرسانی جزئی در مقایسه با نسل قبل به حساب می‌آید و با توجه به سایر موارد معرفی شده، می‌توان گفت که بیشتر در نقش پلی بین GH5 و GH6 ظاهر شده است.

دوربین لومیکس GH5 مارک ۲ از مجموعه‌ای از قابلیت‌های به روز شده بهره می‌برد که بیشتر آن‌ها به استفاده از موتور پردازشی جدید ونوس بر می‌گردد. نسل قبلی  GH5 دارای توانایی فیلم‌برداری داخلی ۸ بیتی بود. اما؛ این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۴K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و به صورت ۱۰ بیتی ضبط کند و در صورتی که به یک رکورد اکسترنال وصل شود نیز به طور همزمان این کار را به صورت ۴:۲:۲ انجام دهد.

دوربین GH5M2 به صورت پیش فرض از پروفایل V-Log L بهره می‌برد تا کاربر بتواند رنگ دوربین خود را با سایر دوربین‌های استفاده کننده از V-Log (S1/S1H) یا V-Log L (GH5/GH5S) تطابق دهد. در نسل قبلی کاربر مجبور بود که برای داشتن این پروفایل هزینه جداگانه ای را پرداخت کند.

حسگر میکرو چهار سوم ۲۰.۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در دوربین جدید پاناسونیک تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد. این حسگر به پوشش ضد بازتابی مجهز شده است تا شاهد کاهش میزان فلر در اطراف سوژه‌های روشن باشیم.

استفاده از پردازنده سریع‌تر به بهبودهایی نیز در سیستم فوکوس خودکار منجر شده است. البته لومیکس GH5 مارک ۲  همچنان از سیستم DPD مبتنی بر کنتراست استفاده می‌کند و در زمینه قفل کردن فوکوس سریع‌تر از قبل نیست؛ ولی شناسایی چشم و چهره تا دو برابر سریع‌تر انجام می‌شود و همچنین در سرعت شاتر پایین شاهد ۶.۵ استاپ هستیم و از لرزشگیر تصویر داخلی بهتری نیز استفاده شده است.

پاناسونیک در GH5 از یک نمایشگر ۳.۵ اینچی استفاده کرده بود. اما؛ در این دوربین شاهد یک نمایشگر کوچک‌تر ۳ اینچی هستیم. هرچند؛ این نمایشگر دارای دقت بالاتر ۱۸۴۰K است و روشنایی بیشتری نیز دارد.

مارک ۲ در زمینه ارتباطات تغییر شگرفی را به خود ندیده است و فقط به جای درگاه میکرو USB مورد استفاده در نسل قبلی شاهد درگاه USB-C به همراه شارژ USB-PD هستیم.

در نهایت باید گفت که لومیکس GH5 مارک ۲ می‌تواند همزمان با ضبط ویدیو، اقدام به استریم آن‌ها در یوتیوب یا فیس‌بوک کند و تنها چیزی که برای این کار لازم دارید اتصال اینترنت (چه از طریق وای فای خانه یا داده گوشی و سپس استفاده از برنامه پاناسونیک) است. شما همچنین می‌توانید ویدیوهای خود را به صورت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه و تا سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه به هرگونه سرویس استریمینگ که از پروتکل RTMP/RTMPS پشتیبانی می‌کند ارسال کنید.

به جز موارد بالا این دوربین عملاً تفاوتی با GH5 ندارد و تنها تفاوت طراحی این دو نیز به استفاده از رنگ قرمز و باز تعریف دکمه F1 باز می‌گردد. هرچند؛ این موضوع لزوماً چیز بدی نیست چرا که GH5M2 با قیمت ۱۶۹۹ دلاری عرضه خواهد شد که ۴۰۰ دلار کمتر از GH5 است.

پاناسونیک اشاراتی نیز به GH6 داشت، دوربینی که اکنون در دست توسعه است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ معرفی شود. از قابلیت‌های GH6 می‌توان به توانایی ضبط داخلی ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و به صورت ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی و همچنین ضبط ویدیوهای ۱۰ بیتی با رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. علاوه بر این حسگر میکرو سه چهارم جدید این دوربین قادر به ثبت ویدیوهای ۱۰ بیتی ۵.۷K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود. دوربین پاناسونیک لومیکس GH6 با قیمت تقریبی ۲۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *