رندرها و مشخصات اولیه گوشی های هواوی Mate 50 منتشر شد

مدتی می‌شود که الگو و زمانبندی معرفی محصولات جدید شرکت هواوی مختل شده، اما این شرکت تأیید کرده که دارد روی گوشی های سری Mate 50 کار و آن‌ها را به زودی عرضه می‌کند. اطلاعاتی که تازه منتشر شده‌اند، رندرهای اولیه سه گوشی از سری Mate 50 و مشخصات حدودی آن‌ها هستند، مشخصاتی که ممکن است در آینده تغییر کنند.

مشخصات گوشی های هواوی Mate 50
هواوی قرار است سه گوشی از سری Mate 50 عرضه کند: Mate 50 Pro، Mate 50 و Mate 50 RS. هر سه گوشی قرار است به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز بشوند (و نه چیپست Snapdragon 888) اما هر سه گوشی، ۴G هستند و نه ۵G. البته ممکن است در آینده یک نسخه ۵G از مدل‌های Pro و RS عرضه بشود، درست همانند گوشی P50 Pro که نسخه ۵G آن جداگانه عرضه شد. مدل‌های Pro و RS به ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و مدل معمولی گوشی Mate 50 به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. مدل‌های Pro و RS باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی و مدل ساده، باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی و با توان شارژ ۶۶ وات دارند.

دوربین و نمایشگر
در خصوص دوربین، باید بگوییم که قرار است دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده برای گوشی های هواوی Mate 50، دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4 داشته باشد. مدل‌های Pro و RS به سنسور IMX800 سونی مجهز و مدل ساده به سنسور IMX766 سونی مجهز می‌شود. هر سه گوشی همچنین حسگرهای تله فوتو و فوق عریض هم خواهند داشت که جزئیات آن هنوز مشخص نیست. برای این گوشی‌ها یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سلفی نیز در نظر گرفته شده که در مدل‌های Pro و RS، یک سنسور ۳D برای چهره شناسی هم دارد. مهم‌تر از همه، لنز دوربین هر سه گوشی با همکاری شرکت معظم Leica توسعه داده می‌شود.

هر سه گوشی هواوی Mate 50 به نمایشگرهای AMOLED ساخت شرکت BOE مجهز می‌شوند. مدل‌های Pro و RS قرار است نمایشگرهای خمیده ۶.۷۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی LTPO با رزولوشن ۱۲۱۲ × ۲۶۱۲ داشته باشند. نمایشگر مدل ساده نیز یک نمایشگر صاف ۹۰ هرتزی LTPS با رزولوشن ۱۲۲۵ × ۲۸۰۰ است و اندازه دقیق آن هنوز مشخص نیست. علاوه بر آن، مدل RS قرار است بدنه سرامیکی داشته باشد و تفاوت آن با مدل Pro، همین است.

شایعات از وجود گوشی چهارم یعنی هواوی Mate 50E هم خبر می‌دهند که در اصل همان مدل ساده با پردازشگر Snapdragon 778G و همچنان ۴G است.

زمان عرضه
آیا هواوی ماه آینده از گوشی‌های Mate 50 رونمایی می‌کند؟ مشخص نیست. این احتمال وجود دارد، اما تا به این لحظه اخبار ناچیزی از گوشی‌های Mate شنیده‌ایم و بعید می‌دانیم رونمایی و عرضه آن به این زودی‌ها اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *