روزهای سرنوشت‌ساز برای قیمت بیت کوین!

بیت کوین در عبور از سطح ۴۸۰۰۰ دلار و تثبیت بالای آن، با مشکل روبرو شده است. حال اگر نمودار قیمت به زیر ۴۶۰۰۰ دلار کشیده شود، سقوط سنگین قیمت آن محتمل خواهد شد.

بیت کوین امروز هم نتوانست به سطوح بالای ۴۸۵۰۰ دلار دست‌یابد و باز هم با افت قیمت مواجه شد. حالا BTC زیر سطوح ۴۸۰۰۰ تا ۴۷۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود و برای اصلاح عمیق‌تر آماده می‌شود.

سرعت کاهش قیمت در زیر سطح ۴۷۰۰۰ دلار و همچنین میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته افزایش یافت و تا کف ۴۵۵۳۰ دلار ادامه یافت و بعد یک اصلاح صعودی کوچک اتفاق افتاد. در این اصلاح، بیت کوین توانست تا سطح ۴۶۵۰۰ و بعد ۴۷۰۰۰ دلار ریکاوری کند.
این اصلاح قیمت، در واقع تا سطح ۵۰ درصدی سطوح اصلاح فیبوناتچی، از سوئینگ نزولی از ۴۸۵۹۱ تا ۴۵۵۳۰ دلار بود. البته این اصلاح قیمت، در رسیدن به سطوح بالای ۴۸۰۰۰ دلار ناکام ماند.

علاوه بر این، در نمودار ۱ ساعته جفت ارز BTC/USD می‌توان ایجاد یک خط روند نزولی را مشاهده کرد. این خط روند نزولی، در نزدیکی سطح ۷۶.۴ درصدی فیبوناتچی سوئینگ ۴۸۵۹۱ تا ۴۵۵۳۰ دلار قرار گرفته است.

 نمودار ۱ ساعته جفت ارز BTC/USD
حرکت صعودی نمودار و رسیدن به بالای سطح مقاومت ۴۸۰۰۰ دلار، می‌تواند موجب ایجاد لگ صعودی بعدی قیمت شود. در این صورت، مقاومت بعدی پیش روی نمودار، ۴۸۵۰۰ دلار خواهد بود. عبور از این سد، امکان حرکت نمودار به سمت ۵۰,۰۰۰ دلار را در کوتاه مدت فراهم خواهد کرد.

اصلاح عمیق‌تر ممکن است؟
اگر بیت کوین نتواند به سطوح بالای ۴۸۰۰۰ دلار برسد، حرکت نزولی آن ادامه خواهد یافت. در چنین حالتی، اولین سطح حمایت پیش روی نمودار در حوالی ۴۶۴۰۰ دلار خواهد بود.

در صورت شکسته شدن این محدوده و تثبیت نمودار زیر سطح ۴۶۱۰۰ دلار، می‌تواند جفت ارز BTC/USD را تا سطح حمایت ۴۵۵۰۰ دلار پایین بکشاند. در صورت باقی ماندن فشار خرس‌ها، این لگ نزولی می‌تواند تا سطح ۴۵۰۰۰ دلار هم ادامه یابد. شکسته شدن این سطح حمایت حیاتی، سقوط نمودار تا حوالی ۴۳۲۰۰ دلار را در پی خواهد داشت.

اندیکاتورهای تکنیکال نمودار به این صورت است:

MACD یک ساعته: MACD در محدوده نزولی در حال افزایش قدرت است.
RSI یک ساعته: به زیر سطح میانی کشیده شده و قدرت خرس‌ها را نشان می‌دهد.
سطوح حمایتی اصلی: ۴۶۱۰۰ دلار و بعد ۴۵۵۰۰ دلار.
سطوح مقاومتی اصلی: ۴۷۵۰۰ تا ۴۸۰۰۰ دلار و بعد ۴۸۵۰۰ دلار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *