روسیه سرویس ایمیل رمزگذاری‌شده Skiff را مسدود کرد

روسیه که در چند وقت گذشته سرویس‌های مختلفی را مسدود کرده، اکنون دسترسی شهروندان خود به سرویس ایمیل رمزگذاری‌شده Skiff را متوقف کرده است.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، سرویس‌های مختلفی این کشور را تحریم کرده و خود روس‌ها نیز سرویس‌های مختلفی را مسدود کرده‌اند. اکنون به گفته یک سازمان حقوق دیجیتالی ‌روسی، دولت این کشور سرویس ایمیل رمزگذاری‌شده و ابزار همکاری Skiff را مسدود کرده است.

هفته گذشته، Roskomsvoboda که خود را «اولین سازمان دولتی روسی فعال در زمینه حفاظت از حقوق دیجیتال و گسترش فرصت‌های دیجیتال» معرفی می‌کند، گزارش داد که یک سازمان دولتی ناشناس دستور مسدودسازی Skiff، ارائه‌دهنده خدمات ایمیل و ابری که سال گذشته راه‌اندازی شد را ارائه کرده است. وب‌سایت TechCrunch ضمن اعلام این موضوع، گفت «اندرو میلیچ»، مدیرعامل Skiff، شواهدی را از این مسدودسازی ارائه کرده است.

مسدودسازی Skiff در روسیه
 
میلیچ اعلام کرد که این شرکت از هفته گذشته شاهد کاهش ۸۱‌درصدی ترافیک از روسیه بوده است. او همچنین ویدیویی از یک کاربر در روسیه را به اشتراک گذاشت که در تلاش برای ورود به Skiff است و درنهایت با پیغام خطای اتصال مواجه می‌شود. میلیچ در ادامه گفت که چندین شکایت از کاربران روسیه مبنی بر کارنکردن این سرویس دریافت کرده است.

طبق اطلاعات ارائه‌شده، Skiff نیم میلیون کاربر در روسیه دارد.

درحالی‌که نام Skiff در زمان نگارش این مقاله در لیست سایت‌های مسدودشده Roskomnadzor دیده نمی‌شود، «استانیسلاو شکیروف»، مدیر فنی و یکی از بنیان‌گذاران Roskomsvoboda، به TechCrunch اعلام کرد که این مسدود‌سازی به‌طور کامل اعمال شده است.

شکیروف توضیح می‌دهد که علاوه بر Skiff.com، تمام زیردامنه‌های آن نیز مسدود شده‌اند؛ بنابراین کاربران روسی که از VPN، افزونه‌های مرورگر یا ابزارهای دورزدن سانسور مانند Tor یا Psiphon استفاده نمی‌کنند، نمی‌توانند به خدمات Skiff دسترسی داشته باشند.

دولت روسیه سه سال پیش نیز سرویس‌های ایمیل رمزگذاری‌شده مشابه دیگری ازجمله Proton Mail و Tutanota را مسدود کرده بود که این موضوع نشان می‌دهد دولت این کشور در تلاش است تا خدمات ارتباطی رمزگذاری‌شده‌ای را که به کاربران اجازه می‌دهد به‌گونه‌ای با یکدیگر ارتباط داشته باشند که جاسوسی از آن‌ها سخت‌تر باشد، محدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *