رونمایی MSI از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Ventus 12GB

انویدیا به طور رسمی از نسخه ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 2060 12GB خود رونمایی کرد و حالا نوبت به سازندگان رسیده که نسخه‌های سفارشی این مدل را معرفی کنند. مطابق انتظار، MSI جز اولین سازندگانی بوده که دست به کار شده و کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Ventus 12GB را معرفی کرده است. این کارت پیش از معرفی RTX 2060 12GB از سوی انویدیا در لیست خرده فروشی‌های فرانسوی جهت پیش سفارش قرار گرفته بود و حالا سازنده تایوانی رسما از آن رونمایی کرده است و در ادامه بیشتر به مشخصات فنی این محصول جدید می‌پردازیم.

مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Ventus 12GB

در حالی که نسخه اولیه کارت گرافیک RTX 2060 دارای ۱۹۲۰ هسته کودا بود، انویدیا در مدل ۱۲ گیگابایتی تعداد هسته‌ها را به ۲۱۷۶ واحد افزایش داده است و برای قسمت حافظه نیز از ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 با رابط حافظه ۱۹۲ بیتی استفاده شده است که باعث می‌شود عملکرد این کارت گرافیک در مقایسه با GeForce RTX 2060 SUPER کمی بهتر باشد.

MSI کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Ventus 12GB را با نسل جدید خنک کننده Ventus 2X که دو فن برخوردار می‌باشد همراه کرده است. سرعت بوست کلاک در این کارت گرافیک به ۱۶۵۰ مگاهرتز می‌رسد که از این حیث تفاوتی با نسخه رفرنس انویدیا ندارد. در حالی که در مدل Ventus OC، سازنده تایوانی بوست کلاک را تا ۱۷۱۰ مگاهرتز اورکلاک کرده است.

با سرعت حافظه ۱۴ گیگابیت بر ثانیه ای در هر دو مدل Ventus و Ventus OC، ام اس آی این کارت گرافیک‌ها را در این بخش بدون تغییر معرفی کرده است.

MSI هنوز قیمت این کارت گرافیک‌ها را اعلام نکرده اما احتمالا برچسب قیمتی بیش از ۵۰۰ دلار را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *