سامسونگ از تراشه ۵ نانومتری W920 برای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد

پاورتل/ سامسونگ از تراشه‌ای برای ساعت‌های هوشمند رونمایی کرد که با نام اگزینوس W920 شناخته می‌شود و بر پایه فرایند ساخت ۵ نانومتر تولید شده است.
   
اگر دنبال‌کننده اخبار سامسونگ بوده باشید، احتمالا در جریان هستید که چندی پیش شایعه‌ای در مورد تراشه سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند با نام اگزینوس W920 منتشر شد. این شایعه به حقیقت پیوسته‌ است و یک روز پیش از رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ به‌صورت رسمی این تراشه را معرفی کرده.

اگزینوس W920 برای استفاده در سری گلکسی واچ ۴ و همچنین پوشیدنی‌های آینده سامسونگ توسعه یافته است. تراشه مذکور بر پایه فرایند ساخت ۵ نانومتری EUV ساخته شده که به معنای افزایش قابل توجه بهره‌وری است. اگزینوس W920 در کنار دو هسته کورتکس A55 آرم، به پردازنده گرافیکی مالی G68 مجهز شده است. سامسونگ در این تراشه یک پردازنده کمکی کورتکس M55 نیز برای قابلیت نمایشگر همیشه روشن در نظر گرفته است.

سامسونگ ادعا می‌کند که عملکرد W920ا۲۰ درصد بهتر از تراشه نسل قبل یعنی اگزینوس W9110 داست و قدرت گرافیکی را تا ۱۰ برابر بهبود می‌دهد. از لحاظ اتصال شبکه، اگزینوس W920 به مودم ۴G LTE Cat.4 و سیستم ردیابی ماهواره‌ای جهانی (GNSS) برای موقعیت‌یابی و ردیاب سلامت مجهز شده است. 

هری چو، نایب رئیس بازاریابی بخش SLSI سامسونگ، در رابطه با تراشه جدید گفت:

پوشیدنی‌هایی مثل ساعت‌ هوشمند دیگر از قالب گجت‌هایی که برای زیبایی خریداری می‌شوند، خارج و حالا به بخشی از سبک زندگی‌مان تبدیل شده‌اند که ما را سالم و آگاه نگاه می‌دارند. با اگزینوس W920، پوشیدنی‌های آینده قادر به اجرای برنامه‌هایی با رابط کاربری جذاب و تجربه کاربری روان‌تر خواهند بود که با استفاده از اتصال LTE، ارتباط شما را همواره برقرار نگاه می‌دارند.
سامسونگ تأیید کرده است که تراشه جدید از پلتفرم یکپارچه‌ای که با همکاری این شرکت و گوگل برای پوشیدنی‌های هوشمند توسعه داده شده، پشتیبانی می‌کند و از آن برای اولین بار در مدل آینده گلکسی واچ (که به نظر می‌رسد همان گلکسی واچ ۴ باشد) استفاده خواهد شد.

در مورد نسل جدید و مدل‌های آینده پوشیدنی‌های سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ آیا تراشه جدید می‌تواند در توانایی پردازشی و گرافیکی ساعت‌های هوشمند تفاوت محسوسی رقم بزند؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *