سامسونگ اولین حسگر دوربین اختصاصی‌اش را برای خودروها رونمایی کرد

پاورتل/ سامسونگ اولین حسگر دوربین اختصاصی خود برای خودروها را معرفی کرد. تسلا با قراردادی به ارزش ۴۳۶ میلیون دلار از حسگرهای جدید این شرکت در خودروهای سایبرتراکش استفاده خواهد کرد.
   
سامسونگ حسگر دوربین جدیدش، ISOCELL Auto 4AC را رونمایی کرد که به‌صورت اختصاصی برای خودروها طراحی شده است. این حسگر می‌تواند به‌عنوان دوربین دنده‌عقب یا برای نمای اطراف در سیستم‌های پیشرفته‌تر استفاده شود.

به‌نظر می‌رسد تسلا اولین مشتری حسگرهای دوربین خودرو سامسونگ باشد. به‌گزارش SamMobile، قراردادی به ارزش ۴۳۶ میلیون دلار بین دو شرکت منعقد شده و قرار است سایبرتراک‌های جدید تسلا به این حسگرهای دوربین مجهز شوند. طبق شایعات، احتمال دارد تسلا از LEDهای PixCell سامسونگ نیز به‌عنوان چراغ‌های جلو سایبرتراک بهره ببرد. سایبرتراک در واقع شاسی‌بلند الکتریکی تسلا است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و نمونه اولیه آن به‌جای استفاده از آینه برای دید عقب و اطراف، از آرایه دوربین‌هایی استفاده می‌کرد که به نمایشگر روی داشبورد متصل‌اند.

طبیعی است ماژول دوربین جدید سامسونگ به‌جای تمرکز روی کیفیت تصویر و رزولوشن، روی مواردی همچون دامنه دینامیکی (Dynamic Range) به‌اندازه ۱۲۰ دسی‌بل و کاهش سوسو‌زدن LED مانور دهد. به‌گفته سامسونگ، این موارد بر‌پایه تکنولوژی CornerPixel این شرکت توسعه یافته‌اند. این تکنولوژی در هر پیکسل دو فوتودیود را باهم ترکیب می‌کند: یکی با ابعاد سه میکرومتر برای مشاهده تصاویر در نور کم و دیگری با ابعاد یک میکرومتر که امکان مشاهده تصویر در نور زیاد را فراهم خواهد کرد.

این ترکیب امکان تنظیم خودکار حسگر را براساس تغییرات نور محیط (مثلا هنگام خروج از تونل) را فراهم می‌کند و سوسوزدن چراغ‌های LED را کاهش می‌دهد. حسگر ISOCELL Auto 4AC حسگری ۱/۳.۷ اینچی است که رزولوشنی برابر با ۱٫۳ مگاپیکسل (۹۶۰×۱۲۸۰) دارد. علاوه‌بر‌این، ملزومات استاندارد AEC-Q100 را برآورده می‌کند و در محدوده دمایی وسیعی از ۴۰- تا ۱۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌تواند عملکرد درستی داشته باشد. در‌حال‌حاضر، این حسگر در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *