قالیباف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از نان شب واجب‌تر اعلام کرد

رییس مجلس راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از نان شب واجب‌تر دانست و اظهار داشت وزیر ارتباطات وعده داده است که شبکه ملی اطلاعات را تکمیل و هر سال گزارشی از عملکرد خود برای تحقق این هدف ارائه کند. وی همچنین جو راه افتاده علیه طرح صیانت را «بی‌خودی» می‌داند.

بخشی از جلسه علنی امروز مجلس به گزارش عملکرد و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص داشت. «محمدباقر قالیباف» نیز در همین راستا به موضوع فضای مجازی اشاره کرده و یکی از دردهای بی‌درمان کشور در حوزه دیجیتال را پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد.

او خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت که پرونده پروژه‌های دیجیتالی نیمه‌تمام بایستی بسته شود.

رئیس مجلس هوشمندسازی و ایجاد دولت الکترونیک را پایه و اساس تحول حکمرانی قلمداد کرد و افزود: «اگر در پی ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی هستیم باید در این راستا گام‌های اساسی برداریم.»

قالیباف اعتقاد دارد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، مهمترین موضوع کشور است: «ایجاد شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است. وزیر قول داده که شبکه ملی اطلاعات را تکمیل و هر سال گزارشی از عملکرد خود برای تحقق این هدف ارائه کند.»

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به نیروی کار جوان دانشمند در عرصه فناوری بسیار مهم است بر ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت جوانان در این حوزه تاکید کرد.


رییس قوه مقننه همچنین به عملکرد کشور در تحقق اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت:

«سهم اقتصاد دیجیتال کمتر از ۵ درصد است که با توجه به نیروی جوان و دانشمند، این عملکرد قابل پذیرش نیست. در شرایط کرونایی دغدغه جدی ما کسب و کارهای خرد در بستر اینترنت است و باید در این بخش توسعه و حمایت از زیرساخت‌ها به صورت مداوم انجام شود.»

قالیباف: جوسازی‌ها علیه طرح صیانت بی‌خود است
او همچنین در بخشی از سخنانش به جوسازی‌ها علیه مجلس درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرده و آن‌ها را بیخود دانست: «عده‌ای اعلام کردند که مجلس درپی تعطیلی پلتفرم‌ها است درحالی‌ که مجلس به دنبال حمایت از مشاغل خرد در این حوزه است زیرا معیشت مردم به این مشاغل گره خورده است.»

قالیباف با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی در حوزه ICT یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت:

«یکی از دردهای بی‌درمان ما در کشور که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد پروژه‌های نیمه‌تمام است. متاسفانه در حوزه مسائل هوشمندسازی هم در سال‌های اخیر پروژه‌های نیمه‌تمام وجود دارد اما در عرصه دیجیتال پروژه نیمه تمام در این حوزه‌ها معنا ندارد. پروژه نیمه‌تمام یعنی «هزینه کن اما نتیجه نگیر».»
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار داشت این ارز بدون محدودیت برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته اما پروژه الکترونیکی کردن اطلاعات سلامت افراد با اغماض ۲۰ درصد پیشرفت داشته و دولت باید در این مسیر گام‌های اساسی بردارد.

وی در پایان تاکید کرد در دولت و مجلس انقلابی و در وزارت ارتباطات با حضور وزیر جوان و انقلابی باید پروژه‌های دیجیتالی نیمه‌تمام تعیین تکلیف شود و نباید ایجاد این پروژه‌ها به فرهنگ تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *