مشکل حسگر اثر انگشت و بسیاری از ایرادهای نرم‌افزاری پیکسل ۶ رفع شد

گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرده است که مشکلاتی مثل تماس خودکار با مخاطب‌ها و عدم کارکرد صحیح حسگر اثرانگشت را رفع می‌کند.
   
گوگل امروز جدیدترین به‌روزرسانی امنیتی اندروید را برای گوشی‌های سازگار پیکسل ارائه خواهد کرد که برخی از ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های قدیمی‌تر سری پیکسل اضافه خواهد کرد. این به‌روزرسانی از امروز برای مدل‌های پیکسل ۳a تا پیکسل ۵a در دسترس است و سری پیکسل ۶ نیز هفته‌ی آینده آن را دریافت خواهد کرد. ازجمله ویژگی‌های جدید این نسخه، می‌توان به قابلیت Quick Tap to Snap اسنپ‌چت اشاره کرد که در سری پیکسل ۴a 5G و مدل‌های جدیدتر این گوشی فعال خواهد شد.

جدیدترین به‌روزرسانی گوگل  برای گوشی‌های هوشمندش، قابلیت‌های جدید بسیاری را به سری پیکسل ۳a تا پیکسل ۵a اضافه خواهد کرد
به گزارش فون‌آرنا، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت Quick Tap to Snap، با دوضربه‌ به بدنه‌ی پشتی پیکسل خود، دوربین اسنپ‌چت را حتی زمانی‌که دستگاه درحالت قفل است، باز کنند. یک فیلتر اختصاصی جدید به‌نام Pixel Face نیز در اپلیکیشن اسنپ‌چت اضافه شده که فقط مختص دارندگان گوشی‌های پیکسل گوگل است. علاوه‌بر این کاربران می‌توانند تنظیم کنند که چه‌مدت باید دکمه‌ی پاور دستگاه را برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل در اندروید ۱۲  فشار دهند.

کاربران پیکسل علاقه‌ی زیادی به قابلیت Now Playing دارند زیرا این ویژگی می‌تواند نام و هنرمند سازنده‌ی موسیقی‌هایی که در پس‌زمینه درحال پخش است را شناسایی کرده و آن را به کاربر اعلام کند. با به‌روزرسانی جدید گوگل برای گوشی‌های هوشمند سری پیکسل، اگر قابلیت Now Playing قادر به شناسایی خودکار نام و هنرمند آهنگ درحال پخش باشد، می‌توانید به‌طور دستی از دستگاه خود بخواهید که اطلاعات آهنگ مورد نظر را جستجو کند. اگرچه قابلیت اصلی Now Playing معمولا نیازی به اتصال اینترنت ندارد، اما جستجوی دستی برای شناسایی خواننده و آهنگساز موسیقی‌ها، به ارتباط اینترنتی نیاز خواهد داشت.

می‌توان در مدل‌های پیکسل ۴ و جدیدتر، آهنگ‌هایی که قابلیت Now Playing شناسایی کرده است را به فهرست علاقه‌مندی‌ها اضافه کرد. فهرست سابقه‌ی درحال پخش با مراجعه به مسیر Settings > Sound > Advanced > Now Playing > Now Playing history قابل مشاهده است. علاوه‌بر این، به‌روزرسانی جدید گوگل ویژگی جدیدی برای افراد کم‌شنوا ارائه می‌دهد.

به‌لطف قابلیت‌های یادگیری ماشینی تراشه‌ی تنسور در گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل، در حالت مکالمه برخی از نویزهای اطراف برای همیشه حذف خواهد شد تا صدایی شفاف درهنگام مکالمه‌های صوتی دریافت کنید. روش کارکرد این قابلیت شبیه پاک‌کن جادوئی است، با این تفاوت که پاک‌کن جادوئی روی عکس و این قابلیت روی صدا اعمال می‌شود. بدین منظور دوربین پیکسل خود را به‌سمت شخصی که با او درحال صحبت هستید بگیرید و گوشی شما همه‌ی کارها را انجام خواهد داد. افرادی که مدل‌های سازگار با این قابلیت را دارند، از همین امروز به ویژگی مورد اشاره دسترسی خواهند داشت.

با این به‌روزرسانی جدید می‌توانید با بهره گرفتن از کنترل‌های داخلی هر اپلیکیشن در گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۶٫۰ و بالاتر، صدای باس قوی‌هری از طریق پیکسل Buds-A دریافت کنید. بنابراین اگر به باس زیاد علاقه دارید، احتمالا از اضافه شدن این ویژگی جدید روی پیکسل خود خوشحال خواهید شد. این به‌روزرسانی همچنین پهنای باند فوق‌العاده‌ای روی پیکسل ۶ پرو فعال می‌کند و درواقع پاسخ پیکسل به قابلیت AirDrop آیفون است. شما می‌توانید با این ویژگی جدید یک فایل را برای چهار نفر ارسال کنید.

جدیدترین به‌روزرسانی گوگل، بسیاری از مشکلات نرم‌افزار گوشی‌های سری پیکسل ۶ را رفع می‌کند
قابلیت Nearby Share مثل AirDrop به شما اعلام می‌کند افراد دیگری که این قابلیت را فعال کرده‌اند چه زمانی اطراف شما حضور دارند. به‌یاد داشته باشید زمانیکه فایل‌ها را برای چندین کاربر ارسال می‌کنید، به‌جای اینکه عملیات ارسال به‌طور هم‌زمان انجام شود، به‌طور یک‌باره انجام خواهد شد. ویژگی تشخیص تصادف (Car Crash Detection) نیز درصورت تشخیص تصادف با خودرو، به‌طور خودکار درخواست کمک ارسال خواهد کرد. این ویژگی اکنون در تایوان، ایتالیا و فرانسه در دسرتس است و اپلیکیشن ضبط‌صدا (Recorder) نیز حالا می‌تواند زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ژاپنی را تشخیص دهد.

گوگل به ارائه‌ی به‌روزرسانی امنیتی دسامبر، فرصتی برای رفع برخی مشکلات گوشی‌های سری پیکسل خود به‌دست آورده است. این به‌روزرسانی، اشکالاتی که باعث شده بود گوشی‌های پیکسل به‌طور تصادفی با مخاطبان و شماره‌ی اضطراری ۱۱۹ تماس برقرار کند را رفع خواهد کرد. علاوه‌بر این مشکل دیگری که باعث مسدود شدن برخی اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری می‌شد نیز در این به‌روزرسانی رفع شده است. همچنین مشکل دیگری که باعث پخش صدایی نسبتا وحشتناک می‌شد با به‌روزرسانی جدید گوگل حل شده است.

گوشی‌های سری پیکسل با مشکل دیگری مواجه شده‌ بودند که باعث می‌شد ضبط ویدئو هنگام استفاده از برخی قاب‌های محافظ، با صداهای ناخواسته همراه باشد که این مورد نیز در به‌روزرسانی جدید گوگل برای سری پیکسل رفع شده است. مشکل دیگری که کاربران هنگام کار با گوشی‌های پیکسل گوگل گزارش داده بودند، قطع شدن میکروفون یا بالا و پایین رفتن خودکار حجم صدا هنگام تماس‌های صوتی بود؛ مشکلی که باعث می‌شد قابلیت تشخیص آهنگ و موسیقی گوشی‌های پیکسل نیز به‌درستی کار نکند و اکنون این مشکلات با به‌روزرسانی جدید گوگل رفع شده است.

علاوه‌بر این در به‌روزرسانی جدید گوگل، بهبودهایی در قابلیت شارژ بی‌سیم مدل‌های سازگار با این قابلیت اعمال شده است که ازجمله می‌هوان به تشخیص تراز با Pixel Stand اشاره کرد. این به‌روزرسانی همچنین مشکلات گزارش شده درمورد عدم کارکرد صحیح حسگر اثرانگشت را رفع می‌کند. همه‌ی موارد تغییر داده شده در به‌روزرسانی جدید گوگل در این لینک قابل مشاهده است.

به‌یاد داشته باشید این به‌روزرسانی جدید هفته‌ی آینده برای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو منتشر خواهد شد. دارندگان گوشی‌های پیکسل ۳a تا پیکسل ۵a همین حالا می‌توانند با مراجعه به بخش Settings > System > Advanced > System update، نسبت به دانلود و نصب این به‌روزرسانی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *