مرورگر کروم را به‌روز رسانی کنید

پاورتل/ گوگل به تازگی از یک آسیب‌پذیری خطرناک در مرورگر خود یعنی کروم خبر داد و به کاربران خود اعلام کرد که فورا نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کنند. بنا به گفته‌ گوگل، نسخه ۸۸.۰.۴۳۲۴.۱۵۰ مرورگر کروم که هفته گذشته منتشر شد، نوعی آسیب پذیری را حل می‌کند که به گفته گوگل، حل آن بسیار مهم است و کاربران این مرورگر بهتر است نسبت به دریافت این بروزرسانی اقدام کنند. این نسخه از مرورگر کروم اکنون برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس قرار گرفته است.

گوگل اعلام کرد «تا زمانی که اکثر کاربران با انجام بروزرسانی مشکل خود را حل کنند» جزییات خاصی درباره این آسیب‌پذیری که آن را CVE-2021-21148 نامیده، ارائه نمی‌کند. پیش از این هم در تاریخ ۲۴ ژانویه حملاتی در این رابطه به گوگل گزارش شده بود و این کمپانی خاطر نشان کرد که به‌روزرسانی جدید این مرورگر در جهت حفظ امنیت شرکت‌هایی است که هنوز به طور گسترده از نسخه‌ قبلی استفاده می‌کنند.

گوگل در یکی از پست‌های وبلاگ خود نوشت: «گوگل از سواستفاده‌هایی که تا کنون در رابطه با CVE-2021-21148 گزارش شده آگاه است. همچنین از تمام محققان امنیتی که در طول چرخه توسعه با ما همکاری کردند تا از وجود اشکالات امنیتی جلوگیری کنیم، تشکر می‌کنیم.»

در ادامه پس از گزارش این مشکل به گوگل، گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات گوگل به محققان امنیت سایبری هشدار داد که هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی، برای جلب توجه اهداف خود وبلاگ‌هایی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند نسخه قدیمی مرورگر کاربران را تحت هر شرایطی آلوده کند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از سوی گوگل منتشر نشده و طبق گفته گوگل، به‌روزرسانی‌های مرورگر کروم طی روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

نحوه بروزرسانی مرورگر گوگل کروم
اگر از مروگر کروم استفاده می‌کنید بهتر است بررسی کنید که در حال حاضر از کدام نسخه استفاده می‌کنید تا در صورت لزوم نسبت به به‌روزرسانی آن اقدام کنید. همچنین مرورگر Brave یا هر مرورگر دیگری که براساس موتور Chromium گوگل ساخته شده هم نیاز به به‌روزرسانی دارد. فرآیند به‌روزرسانی کروم بسیار ساده و به شرح زیر است.

مرورگر کروم را باز کرده و در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر (در کنار منوی سه نقطه‌ای) بر روی دکمه سبز «به‌روزرسانی» کلیک کنید. با پاورتل گزینه Relaunch مرورگر شما به‌روزرسانی خواهد شد. توجه داشته باشد که با انجام این کار مرورگر شما بسته و مجدد راه‌اندازی خواهد شد، بنابراین قبل از ادامه کار از ذخیره اطلاعات خود بر روی مرورگر اطمینان حاصل کنید.

همچنین در برخی مواقع کاربران از نسخه مورد استفاده کروم بر روی دستگاه خود اطلاعی ندارند. با این وجود برای انجام این به‌روزرسانی امنیتی نیاز است تا از نسخه فعلی مرورگر خود اطلاع داشته باشید و نسبت به انجام آن اقدام کنید. این کار تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود. بر روی منوی سه نقطه کلیک کنید و پس از آن وارد قسمت «درباره گوگل کروم» که در زیر بخش مربوط به Help قرار دارد کلیک کنید. در این پنجره نه تنها اطلاعات نسخه فعلی کروم بلکه سایر گزینه‌های مربوط به سیستم و امنیت مرورگر برای شما ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *