معرفی اپ – تجربه رویایی سورئال با بازی موبایلی Lucid Dream Adventure

سال ۲۰۱۹ بود که استودیوی Dali Games یکی از شناخته‌شده ترین فرنچایزهای موبایلی‌‌اش را معرفی کرد. بازی موبایلی Lucid Dream Adventure یک عنوان ماجراجویی بود که گیم‌پلی‌‌اش با مکانیزم‌های اشاره و کلیک روایت می‌شد. تاکنون ۳ نسخه جذاب از این فرنچایز برای پلتفرم موبایل منتشر شده. ۳ نسخه‌ای که هرکدام داستان خاص خودشان را روایت می‌کنند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. نسخه اول بازی به صورت رایگان دردسترس قرار گرفته و برای تجربه دیگر نسخه‌های این مجموعه، باید آن‌ها را از مارکت‌های معتبر تهیه کنید.

نسخه اول Lucid Dream Adventure داستان دختری مرموز Lucy را روایت می‌کند. ما برای اولین بار Lucy را در شرایطی ملاقات می‌کنیم که ابدا بنظر نمی‌رسد که زندگی چندان خوبی داشته باشد. این موضوع را می‌توان از سر و وضع اتاق Lucy و شرایطی که او در حالی سپری کردنش است، فهمید. از طرفی داستان برگ برنده‌اش را زمانی رو می‌کند که ما با زنی افسرده رو به رو می‌شویم. زنی که بنظر می‌رسد که هیچ تعادل روانی ندارد و مدام جملاتی نامفهوم را تکرار می‌کند. جملاتی مانند: یک، دو، سه؛ او به دنبال ماست!

Lucid Dream Adventure  داستانش را همین‌جا تمام نمی‌کند. در طول صحبت‌هایی که با مادر Lucy خواهید داشت، متوجه خواهید شد که او به وسواسی شدید دچار است. Lucy برای آ‌ن‌که توجه مادرش را به خودش جلب کند، با استفاده از عروسک چوبی کودکیش حتی سعی می‌کند که اجاق خانه را روشن کند. اما مادر او همچنان نسبت به Lucy بی‌تفاوت است. سوال‌های زیادی است که باید به آن‌ها پاسخ دهید. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ چه کسی به دنبال ماست؟ 
 
بازی موبایلی Lucid Dream Adventure یک عنوان کاملا آفلاین است
 
گیم‌پلی بازی دقیقا همان‌جایی است که شما باید با کلی چالش مختلف دست و پنجه نرم کنید. Lucid Dream Adventure یک بازی ماجراجویی جذاب است، اما المان‌های اشاره و کلیک بازی سبب شده تا ما با یک بازی تماما ۲ بعدی رو به رو شویم. جایی که شما باید معماهای بازی را حل کنید و راز پازل‌های مختلف آن‌ها را پیدا کرده و درنهایت از حقیقت داستان Lucid Dream Adventure پرده برداری کنید. بازی دوست دارد که مرموز و ترسناک باشد. برای همین کلی چالش مختلف انتظار شما را خواهند کشید.

Lucid Dream Adventure از آن دسته از بازی‌هایی است که حتی باید به جزئی‌ترین چیزهای آن نیز توجه کنید. آیتم‌های مختلفی در هرسکانس در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید با استفاده از آن‌ها معماهای بازی را حل کنید. دیالوگ‌ها اصلی‌ترین بخش گیم‌پلی Lucid Dream Adventure هستند و نباید به همین سادگی از آن‌ها گذشت. برای حرکت کردن تنها کافی است که روی نقطه مورد نظر تپ کنید تا شخصیت بازی خودش حرکت کند و اگر چیزی بود، آن‌ها بردارد.

طراحی پازل‌ها و مینی‌گیم‌های بازی شاید بهترین در سبک خودش نباشد، اما قطعا بد نیست. پازل‌ها تنوع خوبی دارند و این خبری خوب برای کسانی است که به دنبال یک بازی سرگرم کننده هستند. داستان بازی با انتخاب‌های شما و مسئولیت‌هایی که برعهده دارید کامل می‌شود و حتی ممکن است که ساعت‌ها درگیر حل کردن یک معمای ساده شوید. بنابراین، Lucid Dream Adventure ارزش یک‌بار تجربه کردن را دارد.
 
گرافیک و جلوه‌های بازی به سوررئال‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. شما بیشتر از اینکه با یک بازی موبایلی طرف باشید، با یک اثر هنری رو به رو خواهید شد که سازندگانش ترجیح داده‌اند که بجای استفاده از رنگ‌های روشن، کارش را در استفاده از رنگ‌های تیر برای انتقال هرچه بهتر اتمسفر دارک بازی؛ خلاصه کنند.

موسیقی متن نیز و جلوه‌های صوتی نیز شرایطی کاملا یکسان دارند. هرچند که زیادی پیش نمی‌‌آید که در بازی دیالوگ‌های صوتی رد و بدل شود، اما همچنان همین دیالوگ‌های ساده و صداگذاری محیط؛ واقعا قابل قبول است.

نسخه اندروید مورد نیاز: ۴.۱ و بالاتر
حجم: ۹۰ مگابایت

لینک دانلود برای اندروید و آی او اس

برای دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که برای ایرانی‌ها در دسترس نیستند می‌توانید از این روش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *