مهاجر 37 ساله هندی تبار مدیرعامل جدید توییتر شد!

جک دورسی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار توییتر دیشب اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری می‌کند و جای خود را به «پاراگ آگراوال» می‌دهد. آگراوال از سال ۲۰۱۷ مدیر ارشد فناوری توییتر بوده و ظاهرا درک عمیقی نسبت به این کمپانی دارد. بد نیست که کمی با این مدیرعامل جدید آشنا شویم.

آگراوال در اکتبر سال ۲۰۱۱ به عنوان یک مهندس به توییتر پیوست تا روی محصولات تبلیغاتی این شرکت کار کند. او با طی مراحل ترقی در سال ۲۰۱۷ به مدیر ارشد فناوری توییتر تبدیل شد و تصمیمات مهمی مثل حرکت به سمت غیرمتمرکز شدن با پروژه «بلواسکای» را اتخاذ کرد.

آگراوال ۳۷ ساله چهارمین شخصی است که سکان هدایت توییتر را در دست می‌گیرد. پیش‌تر دورسی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، «ایوان ویلیامز» از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و «دیک کاستولو» از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ مدیرعامل این شرکت بودند. در ادامه نگاهی به چهار واقعیت مهم درباره پاراگ آگراوال می‌اندازیم.

۱. آگراوال از بمبئی به استنفورد آمد
او از دانشگاه استنفورد مدرک PhD علوم کامپیوتر و از موسسه فناوری بمبئی هند در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر مدرک لیسانس دارد. آگراوال قبل از پیوستن به توییتر در AT&T، مایکروسافت و یاهو دوره‌های کارآموزی را سپری کرده است.

۲. پاراگ آگراوال طرفدار هوش مصنوعی است
مدیرعامل جدید توییتر سرعت پیاده‌سازی فناوری‌های جدید و به‌خصوص استفاده از یادگیری ماشینی را در این شرکت افزایش داد. او قبل از تصدی سمت مدیر ارشد فناوری، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بر افزایش تعداد مخاطبان توییتر تمرکز کرده بود.

۳. دورسی می‌گوید آگراوال توییتر را می‌فهمد
دورسی شب گذشته با انتشار یادداشتی اعلام کرد که با خیال راحت توییتر را ترک می‌کند، چون می‌داند کسی جانشین او می‌شود که عمیقاً این شرکت و نیازهای آن را درک می‌کند.

۴. آینده‌نگری از ویژگی‌های اصلی آگراوال است
پاراگ آگراوال در ماه اوت امسال «جی گرابر» را برای هدایت پروژه بلواسکای استخدام کرد. این پروژه که توسط خود آگراوال آغاز شد، بر توسعه مجموعه‌ای از استانداردهای باز و غیرتمرکز تمرکز دارد که کنترل بیشتر بر محتوا را به دست کاربران می‌دهد، به شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند درباره چگونگی ترند شدن پست‌ها همکاری داشته باشند و در نهایت بستر مدیریت بهتر اطلاعات نادرست و سایر اشکال محتواهای آسیب‌زننده را فراهم می‌کند.

آگراوال همچنین به عضویت هیئت مدیره توییتر در می‌آید. دورسی اعلام کرده که تا ماه مه ۲۰۲۲ در هیئت مدیره باقی می‌ماند و به فرآیند گذار به مدیریت جدید کمک می‌کند، اما در نهایت بطور کامل از این شرکت جدا می‌شود تا رهبران جدید توییتر بتوانند بدون فشار حاصل از حضور او با آزادی کامل برنامه‌هایشان را اجرا کنند.

توییتر علاوه بر مدیرعامل جدید، یک رئیس هیئت مدیره جدید هم خواهد داشت. طبق اعلام دورسی، «برت تیلور» که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مدیر ارشد فناوری این شرکت بوده، به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره این کمپانی ایفای نقش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *