نسل جدید ساعت های هوشمند فسیل کوچک‌تر و ارزان‌تر خواهد بود

پاورتل/ شرکت فسیل به‌زودی نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با نام Gen 5E در اندازه‌های مختلف و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر عرضه می‌کند.
       
ساعت‌های هوشمند، یکی از محبوب‌ترین گجت‌های دنیای فناوری هستند که کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. فسیل (Fossil) یکی از شرکت‌هایی است که ساعت هوشمند تولید می‌کند. اخیرا خبری درباره‌ی جدیدترین محصول فسیل منتشر شده که اعلام می‌کند اعضای خانواده ساعت هوشمند جدید این شرکت که Gen 5E نام دارد، درواقع نسخه‌های مشابه سری Gen 5 سال گذشته هستند.

بیشترین نکته تمایز بین این دو خانواده، سایزهای مختلف بیشتر و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر Gen 5E است. نسخه جدید ساعت‌های هوشمند فسیل علاوه‌بر داشتن سه استایل جدید ۴۴ میلی‌متری، در اندازه ۴۲ میلی‌متری نیز دردسترس است. در نسخه کوچک‌تر برای حفظ اندازه ۱٫۹ اینچی نمایشگر اولد تنها حاشیه‌های آن نازک‌تر شده‌اند. قیمت نسل جدید ساعت‌های این شرکت از ۲۴۹ دلار شروع می‌شود، این در حالی است که Gen 5 از ۲۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

امکانات ارائه شده در Gen 5E
باتوجه‌ به اینکه قیمت Gen 5E تفاوت چندانی نکرده، امکانات ارائه‌شده آن تقریبا با نسل پیشین یکسان است. این ساعت هوشمند فسیل با قابلیت‌های بررسی خواب، ذخیره باتری و ویژگی‌های مرتبط با فیتنس ارائه می‌شود. این سه قابلیت با استفاده از یک به‌روزرسانی در ماه آگوست به Gen 5 اضافه شد؛ اما در نسل جدید از ابتدا وجود خواهد داشت. ساعت هوشمند Gen 5E به یک بلندگو و میکروفون مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد ازطریق موبایل اندروید یا iOS تماس بگیرید، همچنین می‌توانید با دستیار صوتی گوگل ارتباط بگیرید. این گجت‌ها همچنین دارای قابلیت‌هایی برای بررسی ضربان قلب و ردیابی فعالیت کاربر هستند.

در Gen 5E از پردازنده قدیمی Wear 3100 استفاده شده است
متاسفانه این شباهت‌ها به این معنا است که شما هنوز در نسل جدید نیز پردازنده اسنپدراگون Wear 3100 کوالکام را مشاهده خواهید کرد. عده‌ای امیدوارم بودند در ساعت‌های هوشمند نسل جدید از تراشه به‌روزرسانی شده Wear 4100 استفاده شده باشد. ساعت هوشمند Gen 5E دارای یک گیگابایت رم و یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. امتیاز ضدآب بودن این ساعت ۳ATM است که این یعنی آن‌ها می‌توانند جلوی قطرات آب دوام بیاورند و کاربران می‌توانند آن‌ها را زیر باران استفاده کنند؛ اما نمی‌توان با آن شنا کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌ NFC آن پرداخت‌های خود را انجام دهید.

تفاوت میان دو نسل Gen 5 و Gen 5E شرکت فسیل
همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید Gen 5E نسبت به نسل گذشته خود دارای ویژگی‌های کمتری است. ابتدا باید به نچرخیدن دکمه‌های کنار ساعت‌های هوشمند جدید فسیل اشاره کرد، همچنین این خانواده دیگر دارای GPS مستقل نیستند و برای موقیت‌یابی حتما باید از اتصال تلفن هوشمند استفاده شود. میزان حافظه ذخیره‎سازی نسبت به ۸ گیگابایت سال گذشته کاهش پیدا کرده و به ۴ گیگابایت رسیده است. همچنین در Gen 5E دیگر خبری از حسگر نور محیط، ارتفاع سنج و قطب‌نما نیست.

شاید برای عده‌ای نبود این قابلیت‌ها مسئله‌ی مهمی باشد؛ اما اگر بیشتر به نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت فسیل دقت کنیم متوجه می‌شویم که خرید خانواده Gen 5E منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. شما می‌توانید بسیاری از امکانات Gen 5 را داشته باشید و قیمت کمتری بپردازید. همچنین نباید فراموش کرد برای خرید Gen 5E پاورتل‌های بیشتری روبه‌روی شما قرار می‌گیرند و حتی یک مدل کوچک‌تر نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

سال گذشته یکی از اصلی‌ترین انتقادهای انجام شده به Fossil Gen 5 قیمت آن بود، اما اکنون این مسئله وجود ندارد؛ زیرا حدود ۵۰ دلار اختلاف قیمت بین دو نسل ساعت‌های هوشمند این شرکت وجود دارد و اکنون مقرون‌به‌صرفه‌تر شده است. تنها مسائلی که ممکن است برای بعضی از خریداران ناخوشایند باشد، استفاده از پردازنده قدیمی و سیستم‌عاملی است که بسیار به تازه‌سازی احتیاج دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت فسیل، فروش سری Gen 5E حوالی ۳ نوامبر شروع می‌شود.

به‌نظر می‌رسد این دستگاه می‌تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند؛ زیرا کاربران بسیاری به ساعت‌های هوشمند علاقه‌مند شده‌اند و هرچه این دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد، بیشتر خریداری می‌شود. نظر شما درباره نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت فسیل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *