نمایشگر تاشو جدید سامسونگ مثل یک کرکره جمع می‌شود

سامسونگ از یک نمایشگر تاشو جدید رونمایی کرد که مثل یک کرکره جمع می‌شود. این نمایشگر Rollable Flex نام دارد و صنعت نمایشگرها را دگرگون می‌کند.
 
شرکت سامسونگ دیسپلی امروز خبر از توسعه نمایشگر جدیدی داد که مثل یک کرکره به‌صورت عمودی جمع می‌شود. نمایشگر تاشو جدید سامسونگ که Rollable Flex نام گرفته، طول ۴۹ میلی‌متری دارد، اما با استفاده از یک شاسی به شکل حرف “O” انگلیسی، می‌تواند تا ۲۵۴.۴ میلی‌متر گسترش پیدا کند.

سامسونگ دیسپلی می‌گوید، از نمایشگر گسترش یافته می‌توانید به‌عنوان یک مانیتور استفاده کنید. در واقع آن می‌تواند یک نمایشگر قابل حمل برای استفاده در کنار تبلت یا لپ تاپ شما باشد. Rollable Flex یکی از چندین محصولی است که سامسونگ در کنفرانس سالانه SID Display Week 2023 از آن رونمایی کرد.

اما در کنار آن، سامسونگ از یک نمایشگر جدید دیگر به‌نام Sensor OLED با هدف دستگاه‌های پرتابل رونمایی کرد که می‌تواند اثر انگشت شما را در هر کجای صفحه شناسایی کند. تفاوت این مدل با دیگر نمایشگرهای رایج بازار در این است که سنسورهای اثر انگشت آن به‌عنوان ماژول‌هایی در قسمت‌های خاص زیر پنل متصل می‌شوند.

نمایشگرساز کره‌ای می‌گوید که این سیستم جایگزین سنسورهای حسگر نور در زمانی می‌شود که نمایشگر برای پوشش کل صفحه ساخته شده است. این حسگرها نور OLED منعکس شده از انقباض و شل شدن رگه‌های خونی داخل انگشتان هر دو دست را شناسایی می‌کند و از آن برای خواندن حسگر ضربان قلب، فشار خون و سطح استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *