هرآنچه درباره پرچمدارن جدید شیائومی می‌دانیم

پرچمداران جدید سری Xiaomi 12 به زودی معرفی خواهند شد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی مشخصات، امکانات و ویژگی‌های گوشی شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲X بپردازیم.

شیائومی قصد دارد تا پیش از شروع سال میلادی جدید رویدادی برگزار کرده و در آن از گوشی‌های پرچمدار جدیدش رونمایی کند. هرچند که تاریخ دقیق این رویداد مشخص نیست. برخی از شایعات به ۲۱ یا ۲۵ آذر ماه و برخی دیگر به ۸ دی ماه به عنوان روز رونمایی از گوشی های سری شیائومی ۱۲ اشاره دارند.

اگر تاریخ آخر صحیح باشد، شیائومی ۱۲ دیگر نمی‌تواند عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را از آن خود کند و این افتخار نصیب موتورولا موتو اج ایکس خواهد شد.

مشخصات گوشی های شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲X
گویا شیائومی علاوه بر مدل استاندارد شیائومی ۱۲، یک مدل کامپکت را نیز تدارک دیده است که البته نام آن هنوز لو نرفته است. برخی از منابع داخلی از آن با نام شیائومی ۱۲ لایت،َ شیائومی ۱۲ مینی یا شیائومی ۱۲X نام برده‌اند.

مدل استاندارد شیائومی ۱۲ به یک نمایشگر امولد با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد. شیائومی در این گوشی از نسل جدیدی از حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. همچنین قرار است لبه‌های نمایشگر این گوشی از هر چهار طرف خمیده باشد.

قدرت پردازشی این گوشی توسط اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تامین خواهد شد و در بخش دوربین نیز شاهد حضور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و مجموعه دوربین سه‌گانه در بدنه پشتی با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهیم بود.

ظرفیت باتری Xiaomi 12 برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و از شارژ سیمی ۱۲۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی خواهد کرد.

از طرفی گوشی شیائومی ۱۲ ایکس از یک صفحه نمایش امولد ۶.۲۸ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و رفرش ریت بهره خواهد برد. لبه‌های نمایشگر این گوشی نیز از هر چهار طرف خمیده خواهد بود.

قلب تپنده شیائومی ۱۲X چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است. همچنین این گوشی از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۳۳ وات پشتیبانی خواهد کرد. در نهایت باید گفت که هر دو گوشی به اسپیکر‌های استریو و رابط کاربری MIUI 13 مجهز شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *