هواوی به ایجاد و توسعه شبکه 6G کمک می کند

کلیک/ شرکت هواوی در نظر دارد تا با دولت استرالیا به مذاکره پرداخته و تجهیزات خود را برای توسعه و ایجاد شبکه ۶G در این کشور به کار گیرد.

هواوی در صدد مذاکره با دولت استرالیا، برای ایجاد نسل بعدی شبکه های ارتباطی یعنی شبکه ۶G است. طبق گزارش های منتشر شده در SMH، این سازنده تجهیزات مخابراتی چینی در نظر دارد تا به کمک استرالیا نسل بعدی تکنولوژی شبکه های سیار را راه اندازی کند. ظاهرا هدف اصلی هواوی از این کار، فرار از محدودیت هایی است که پیشتر و هنگام توسعه شبکه ۵G با آن ها رو به رو شده است. به بیان بهتر، غول فناوری چینی در تلاش است تا ممنوعیت های موجود در خصوص عرضه ۵G در استرالیا را برطرف کرده و به دولت در ایجاد شبکه ۶G کمک کند. 

طبق گفته های یکی از مقامات هواوی، احتمال همکاری شرکت و تامین تجهیزات ارتباطی جهت گسترش زیرساخت های شبکه ۵G در استرالیا همچنان وجود دارد اما بسیار کمرنگ است. مسئله اینجاست که دولت استرالیا چه راهکارهایی را جهت توسعه شبکه ۶G و حتی ۷G در کشور پیاده خواهد کرد. چراکه در هر صورت، هواوی و یا یک شرکت چینی دیگر پرچمدار این فناوری خواهند بود. این مسئول اظهار داشته که دسترسی استرالیا به بهترین فناوری روز دنیا جزو یکی از اهداف مهم شرکت به شمار می آید اما هدف اصلی آن است که سایر سازمان های امنیتی نیز از بی خطر بودن مشارکت با هواوی اطمینان حاصل کنند.

 فناوری ۶G هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار دارد. با این حال برای اجرا و گسترش آن در مناطق مختلف باید از الان به فکر بود. اگر به خاطر داشته باشید، هواوی در گذشته با محدودیت هایی از جانب استرالیا مواجه شده اما در حال حاضر شدیدا در تلاش است تا خود را از این شرایط بیرون بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *