ویندوز XP همچنان زنده است

آمار جدید نشان می‌دهد که همچنان تعداد کمی از کاربران ویندوز در سراسر دنیا برای اتصال به اینترنت از سیستم‌عامل ویندوز XP استفاده می‌کنند.
 
مؤسسه‌ی Statcounter در گزارشی جدید می‌گوید که تعداد کاربران ویندوز ۱۱ در ماه آگوست (مرداد و شهریور) به کمترین حد در پنج ماه اخیر رسیده است و افت کاربران این سیستم‌عامل همچنان ادامه دارد.

ویندوز ۱۱ ماه آینده دوساله می‌شود و مایکروسافت اعلام کرده است که به‌زودی به پشتیبانی از نسخه‌ی اولیه‌ی این سیستم‌عامل پایان می‌دهد تا کسانی که همچنان مشغول استفاده از ۲۱H2 هستند، سراغ نسخه‌های جدیدتر بروند.

با اینکه دو سال از انتشار ویندوز ۱۱ می‌گذرد، این سیستم‌عامل همچنان فاصله‌ی زیادی با ویندوز ۱۰ دارد. آمار Statcounter نشان می‌دهد ویندوز ۱۰ ازنظر سهم بازار ویندوز ۷۱٫۹۴ درصد را ازآنِ خود کرده و در یک ماه اخیر، توانسته است سهمش را ۰٫۸ درصد افزایش دهد. ناگفته نماند که سهم ویندوز ۱۱ با افت ۰٫۴۹ درصدی، به ۲۳٫۱۷ درصد رسیده است.

مایکروسافت با معرفی قابلیت‌های جدید در تلاش است تا افراد بیشتری را به نصب ویندوز ۱۱ ترغیب کند. به‌روزرسانی ۲۳H2 که به‌زودی منتشر می‌شود، احتمالاً به ویندوز ۱۱ برای افزایش سهم بازار کمک خواهد کرد.

سهم بازار نسخه‌های پشتیبانی‌نشده‌ی ویندوز (مثل ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱) بدون تغییر باقی مانده است. ویندوز ۷ در‌حال‌حاضر ۳٫۵ درصد و ویندوز ۸٫۱ فقط ۰٫۸۴ درصد از سهم بازار را دراختیار دارند.

دراین‌میان، حتی ویندوز XP به حیاتش ادامه داده و ۰٫۳۲ درصد از سهم بازار را به‌دست آورده است. دو دهه پس از تولد ویندوز XP، همچنان برخی از کاربران با این سیستم‌عامل به اینترنت متصل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *