ویوو OriginOS Ocean رسما معرفی شد

کمپانی ویوو امروز به‌طور رسمی دومین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی خود با نام OriginOS Ocean را معرفی کرد که عناصر جدید و قابل شخصی‌سازی به سبک کارت را در صفحه‌اصلی، رابط‌کاربری بهینه‌سازی‌شده دوربین و پخش‌کننده موسیقی هوشمند نانو را به‌همراه دارد. درواقع، صفحه‌اصلی اکنون با رنگ‌بندی بیشتر، عناصر گردتر رابط‌کاربری و سفارشی‌سازی بهتر، تغییرات چشمگیری به خود دیده است.

در اینجا تمامی ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به OriginOS Ocean ویوو را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

۱. آیکون‌ها و پوشه‌های قابل‌تنظیم
OriginOS Ocean جدید ویوو، اکنون آیکون‌های گردتر و قابل‌تنظیم را در طرح‌بندی کارتی به‌ارمغان می‌آورد. اندازه آیکون‌ها در سایزهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ قابل‌تغییر هستند و حتی می‌توانید پوشه‌های سفارشی با رنگ‌های مختلف را طبق سلیقه‌تان اضافه کنید. تم پویا اندروید ۱۲ با الگو از طرح و رنگ‌بندی نمادها و پوشه‌هایی که رنگ‌های والپیپر و تم درحال استفاده هستند، به سیستم‌عامل جدید نیز راه پیدا کرده است.

۲. صفحه قفل
صفحه قفل جدید ویوو که اکنون به‌طور رسمی با نام Origin Cover شناخته می‌شود، از اقدامات سریع مانند باز کردن برنامه‌های موردعلاقه شما با کشیدن نماد اثرانگشت به‌سمت برنامه تعیین‌شده در صفحه قفل پشتیبانی می‌کند.

۳. کنترل‌سنتر بازطراحی‌شده
OriginOS Ocean اکنون یک کنترل‌سنتر بازطراحی‌شده را داراست که اطلاعات بیشتری در مورد باتری، نوع شبکه اتصال و مجوزهای حساس دوربین و صفحه را در یک نگاه ارائه می‌دهد.

۴. والپیپر زنده Special Oceans
جدا از تصاویر پس‌زمینه موجود در سال گذشته، OriginOS Ocean اکنون یک دسته والپیپر سفارشی جدید با همکاری تیم جلوه‌های ویژه Star Trek به نام Ocean Live Wallpaper را دارا می‌باشد که جلوه‌های جالب و رنگارنگی را نیز با خود به‌همراه دارد.

۵. پخش‌کننده موسیقی Nano Origin
پخش‌کننده Nano Music ویوو اکنون در نسخه OriginOS Ocean در دسترس است. شما می‌توانید پخش‌کننده موسیقی را فقط با یک نماد بر روی صفحه قفل کنترل کنید تا یک تجربه شنیداری ساده و سر راست را تجربه کنید.

۶. نوتیفیکیشن‌های نانو
نوتیفیکیشن نانو با رنگ‌های بیشتر و بهبودهایی در نحوه نمایش اعلان‌های کوچک روی آیکون‌ها، بهینه‌سازی جدیدی را در سیستم‌عامل Ocean دریافت کرده است. ویوو همچنین بیان می‌کند که اکنون برنامه‌ها و سرویس‌های بیشتری از نوتیفیکیشن‌های نانو پشتیبانی می‌کنند.

۷. رابط‌کاربری تماس‌گیرنده جدید
OriginOS Ocean یک رابط‌کاربری پویا برای تماس‌گیرندگان به‌ارمغان می‌آورد. تماس‌ها و مخاطبین ذخیره‌نشده و ناآشنا رابط‌کاربری تماس‌گیرنده متفاوتی نسبت به تماس‌هایی که به‌عنوان موارد دلخواه شما ذخیره شده‌اند، دریافت خواهند کرد. این به شما امکان می‌دهد تا اهمیت تماس را در یک نگاه شناسایی کنید. انیمیشن‌ها هنگام دریافت و برقراری تماس نیز روشن‌تر و رنگارنگ‌تر شده‌اند.

۸. تماس‌های اضطراری
OriginOS Ocean برای اولین بار در صنعت از یک سیستم انتقال اطلاعات ۳ کاناله برای تماس‌های اضطراری استفاده می‌کند. سیستم‌عامل تماس‌های اضطراری را از طریق تماس تلفنی، پیام متنی و همچنین یک پیام نوتیفیکیشن (به‌صورت هشدار در صفحه‌اصلی) ارسال می‌کند. به‌طور همزمان، مکان تماس گیرنده به مخاطب اضطراری نمایش داده می‌شود.

۹. خواندن نانو + فونت جدید
خواندن Nano در ویوو نقاط شکست را در یک مقاله طولانی با انیمیشنی شبیه به صفحه هنگام رفتن به بخش بعدی اضافه می‌کند. ویوو بیان می‌کند که این یک تجربه واقعی مانند زندگی را برای خواننده امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم‌عامل همچنین فونت‌های سفارشی Zhu Zhiwei و سایر گزینه‌های بهینه‌سازی خواننده مانند حروف چینی، پس‌زمینه و فاصله بین کلمات را با خود به‌همراه دارد.

۱۰. تعامل چند پنجره‌ای جدید
سیستم‌عامل جدید دارای تعامل چند پنجره‌ای بهبودیافته است. اساساً می‌توانید از گوشه سمت چپ پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید تا اندازه برنامه را به یک پنجره کوچک‌تر تغییر دهید. می‌توانید این پنجره را برای پیکربندی صفحه تقسیم‌شده بکشید یا رها کنید.

۱۱. پرداخت سریع‌تر از صفحه‌اصلی
مانند OriginOS سال گذشته، نسخه جدید نیز قابلیت پرداخت آنی ازطریق تشخیص اثرانگشت روی صفحه‌اصلی را نیز دارا می‌باشد.

۱۲. رابط‌کاربری جدید دوربین با حلقه فوکوس چندمنظوره
OriginOS Ocean دارای یک حلقه فوکوس چندمنظوره است که می‌تواند تثبیت، طول فوکوس، نوردهی و غیره را نیز کنترل کند. علاوه‌بر این، ژست‌های سریع سفارشی می‌توانند جلوه‌های بی‌درنگ بر روی منظره‌یاب اضافه کرده که این مورد به کاربران امکان می‌دهد جلوه‌های سریع و دقیقی را به ویدیوهای خود اضافه کنند.

۱۳. ذخیره حافظه + نانو موشن
فناوری ذخیره و ترکیب حافظه ویوو فرآیندهای غیرضروری را کاهش داده و فضای حافظه ذخیره‌سازی را بیشتر می‌کند. ویوو ادعا می‌کند که این قابلیت می‌تواند تا ۵۰ درصد حافظه دستگاه شما را افزایش دهد. علاوه‌بر این، انتقال بین انیمیشن‌ها نرم‌تر و طبیعی‌تر از گذشته شده است.

۱۴. ویژگی‌های حفظ حریم‌خصوصی
هنگام استفاده از خدمات حیاتی مانند دوربین، ضبط صدا و موقعیت کاربر، نمادهای مربوطه در سمت راست نوار وضعیت ظاهر می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر، حتی می‌توانید آن نمادها را به پایین کشیده و وضعیتشان را به‌صورت دقیق بررسی کنید. Origin OS Ocean همچنین دارای یک سیستم حریم‌خصوصی جدید است که در آن می‌توانید از پایه پایین به سمت چپ کشیده و پس از تأیید با اثرانگشت خود، وارد فضای اختصاصی خود شوید. ویوو درادامه بیان می‌کند که این فضای خصوصی دارای چندین لایه امنیتی ازطریق تأیید بیومتریک و همچنین رمزگذاری در سطح سخت‌افزار است.

۱۵. سایر ویژگی‌ها
Quantum Kit، بسیار شبیه نرم‌افزار سازگاری چند دستگاهی هواوی، از ویرایش مشترک، انتقال فایل بین دستگاه‌ها و انتقال با کشیدن و رها کردن در میان دستگاه‌های دیگر پشتیبانی می‌شود.

یادداشت‌های نانو نیز درتعامل بهتر با نوک انگشت برای ویرایش یادداشت یا سند اصلاح می‌شوند.

دستگاه‌های دریافت‌کننده به‌همراه زمان انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اورجین Ocean
لیست تمامی دستگاه‌های کمپانی ویوو شامل گوشی‌های هوشمند متعلق‌به خود این کمپانی و همچنین برند گیمینگ زیرمجموعه iQOO به‌همراه زمان انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل برای آنان در لیست رسمی این شرکت چینی در تصویر زیر قابل مشاهده است.

دیدگاه شما درباره طراحی ظاهری و قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به نسخه دوم از سیستم‌عامل اختصاصی ویوو برپایه اندروید ۱۲ چیست؟ آیا امکانات و سطح دسترسی OriginOS Ocean را می‌پسندید؟ البته لازم با یادآوری است که این سیستم‌عامل تنها برای گوشی‌های داخل چین منتشر شده و براساس تجربه نسخه پیشین، بعید است که ویوو برنامه‌ای برای انتشار آن به‌صورت جهانی داشته باشد؛ مگر آنکه تصمیم شرکت تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *