پوکو X5 Pro بار دیگر قدرت عملکرد سطح بالا را به محصولات این برند بازگردانده است

اگرچه پوکو X4 Pro از نظر قدرت عملکرد نسبت‌ به نسل قبل آن انتقادات زیادی دریافت کرد اما Poco X5 Pro با تراشه‌ی قدرتمند خود این مشکل را برطرف کرده است.
 
شیائومی حدود یک‌ ماه قبل پوکو X5 Pro را برای بازارهای جهانی معرفی کرد. اگرچه اکثر مشخصات این گوشی میان‌رده مشابه نسل قبلی آن است اما به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 778G مجهز شده است. در مقام مقایسه پوکو X4 Pro با سیستم-روی-چیپ Snapdragon 695 عرضه شد. اما سؤال این است که استفاده از پردازنده‌ی جدید چه تغییری در عملکرد پوکو X5 پرو اعمال کرده است؟

براساس اطلاعات گیک‌بنچ، اسنپدراگون ۷۷۸G در پوکو X5 Pro باعث شده امتیاز این دستگاه در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب به ۷۸۰ و ۲۸۷۱ برسد. این در حالی‌ است که امتیاز اسنپدراگون ۶۹۵ در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک مذکور به‌ترتیب ۶۷۸ و ۱۹۱۶ بود. این آمارها نشان می‌دهند قدرت پردازشی پوکو X5 پرو و تراشه‌ی آن، نسبت‌ به مدل قبلی یعنی پوکو X4 پرو تا ۳۰ درصد بهبود یافته است.

به گزارش NotebookCheck، پوکو X5 Pro در آزمون سنجش قدرت گرافیکی ۳D Mark Sling Shot Extreme (ES 3.1) امتیاز میانگین ۴۶۸۶ را به‌دست آورده است و از این نظر نیز نسبت‌ به پوکو X4 Pro حدود ۳۰ درصد بهتر عمل کرده است. در مقام مقایسه، مدل قبلی این گوشی در معیار مذکور امتیاز ۳۴۶۳ را ثبت کرد.
بدین‌ترتیب می‌توان گفت پوکو X5 Pro نسبت‌ به نسخه‌ی قبلی این گوشی ارتقای درخورتوجهی از نظر عملکرد دریافت کرده؛ چون استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 778G، امتیاز توان پردازشی مرکزی و گرافیکی آن را بهبود داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *