یوتیوب دسترسی کاربران به ویدیوهای 4K را آزاد کرد

بر اساس اعلام یکی از اکانت‌های رسمی یوتیوب در شبکه اجتماعی توئیتر، این پلتفرم به فرآیند تستی که موجب محدودیت دسترسی کاربران غیر پریمیوم به قابلیت پخش ویدیوهای ۴K شده بود؛ پایان داده است. پیش از این و در طول دوره تست تنها مشترکین پریمیوم با پرداخت مبلغ اشتراک ماهیانه معادل ۱۱.۹۹ دلار قادر به مشاهده ویدیوهای ۴K بودند.

یوتیوب در اوایل ماه اکتبر با انتشار مجموعه‌ای از توئیت‌ها که هم‌اکنون حذف شده‌اند؛ تائید کرد که تعدادی از کاربران این پلتفرم جزو شرکت‌کنندگان آزمایشی هستند که به بررسی ویژگی‌های برگزیده برای بینندگان عادی و پریمیوم پرداخته و از کاربران درخواست کرد تا بازخوردهای خود در این زمینه را ارائه دهند.

ایده پرداخت هزینه برای دسترسی به ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر یک طرح تفرقه برانگیز به‌شمار می‌رفت. برخی کاربران چنین سیاستی را نشانه سقوط یوتیوب قلمداد نموده و بعضی دیگر ادعا کردند که این موضوع با توجه به هزینه پخش محتوای ۴K قابل درک است.

اعلامیه یوتیوب مبنی بر توقف کامل فرآیند تست و دسترسی کلیه کاربران به گزینه ۴K در واقع پاسخی به یک توئیت بود که این پلتفرم را به وادار نمودن کاربران خود به خریداری اشتراک پریمیوم متهم می‌کرد. هنوز مشخص نیست که در جریان فرآیند تست واقعا چه تعداد از کاربران از حق دسترسی به ویدیوهایی با رزولوشن بالاتر محروم شده بودند.

پایان فرآیند تست توسط یوتیوب لزوما بدان معنا نیست که این پلتفرم دیگر هرگز امکان دسترسی به ویدیوهای ۴K را به مشترکین پریمیوم خود محدود نخواهد کرد. پیش از این نیز شاهد اجرای آزمایشاتی بحث برانگیز نظیر حذف تعداد دیسلایک عمومی بودیم.

این قابلیت ماهها پس از اجرای آزمایشی به‌طور قطعی پیاده‌سازی شد. همچنین تیم یوتیوب در توئیت اخیرا منتشر شده به یافته‌های خود از نتایج این تست هیچ اشاره‌ای نکرده است.

مدیرعامل گوگل در اوایل سال ۲۰۲۲ به کارمندان این شرکت هشدار داد که کمپانی بایستی توانایی کارآفرینی خود را ارتقاء داده و کارمندان باید با جدیت بیش‌تر، تمرکز بالاتر و تلاشی مضاعف نسبت به گذشته به ایفای مسئولیت‌های خود بپردازند.

جدیدترین گزارش درآمدی گوگل نشان می‌دهد که روند رشد درآمدهای یوتیوب کند شده است. اکنون کلیه کاربران یوتیوب می‌توانند از قابلیت دسترسی به ویدیوهای ۴K لذت ببرند؛ اما بایستی به‌خاطر داشت که دسترسی عموم کاربران به این قابلیت شاید ابدی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *