پاورتل/ سرویس استریم کوییبی (Quibi) که ابتدای سال جاری راه اندازی شده بود، به کارخود خاتمه میدهد. این سرویس قرار بود با با مدل تجارت «موبایل محور» خود، نظر مخاطبان جوان را جلب کرده و آنها را به سمت خود بکشد.
کوییبی در نامهای سرگشاده تأکید کرده است این سرویس استریم در حال تعطیل کردن فروشگاه خود است. جفری کاتزنبرگ و مگ ویتمن در نامهی خود به سرمایهگذاران، کارمندان و شرکای خود نوشتهاند: «ما تمام گزینههای موجود را درنظر گرفته و آخرین تصمیم را گرفتهایم».
این دو کارآفرین باور دارند که ایدهی آنها برای راهاندازی سرویس استریم منحصر به تلفنهای همراه، بهاندازهی کافی ایدهای خوب و بالغ نبوده و همزمانی عرضهی آن با همهگیری ویروس کرونا و قرنطینهی خانگی نیز دلیل دیگری برای شکست آن شده است.
-
لوستر ۱۲ شعله کد ۱۳۲۴
خرید محصول -
پیش بند نوزادی رزبورن مدل love song
۱,۶۸۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
کیف دوشی زنانه دیوید جونز مدل CM6450
۹,۹۸۰,۰۰۰ ﷼ خرید محصول -
پد لاک پاک کن ساروما مدل S203 بسته ۳۳ عددی
خرید محصول -
بست نگهدارنده شیلنگ انبساط آب مدل ۹۵۲۴ مناسب برای پژو ۲۰۶
اطلاعات بیشتر -
نایلون حباب دار ضربه گیر مدل عرض ۵۰ سانت رول ۱۰ متری
۹۹,۵۰۰ ﷼ انتخاب گزینهها این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند -
اسپیکر بلوتوث هویت مدل HV-SK533BT
خرید محصول -
عطر جیبی مردانه اسمارت کالکشن مدل Euphoria حجم ۲۰ میلی لیتر
خرید محصول
البته هنوز زمان مشخصی برای تعطیل شدن کوییبی درنظر گرفته نشده است. با این اوصاف بهنظر میرسد این سرویس که کار خود را ابتدای سال ۲۰۲۰ شروع کرده بود، ادامهی فعالیتهای خود را متوقف کند.
بهتازگی کوییبی با یک شرکت برای تجدید ساختار داخلی خود، همکاریداشته است. آنطور که مشخص است این شرکت چندین گزینه را به آنها پیشنهاد داده است که یکی از آنها تعطیلی کامل کوییبی بوده است. بهنظر میرسد این همان چیزی باشد که کوییبی و بنیانگذار آن جفری کاتزنبرگ، تصمیم گرفته است از آن استفاده کند. طبق شایعات گفته میشود او برای اطلاعرسانی به سرمایهگذارها با آنها تماس گرفته است.
کاتزنبرگ و کوبی درکنار یکی دیگر از موسسان یعنی مگ ویتمن، مدیرعامل شرکت، برای تأسیس سرویسی که به ارائه محتوای ۱۰ دقیقهای اختصاص دارد و تنها برای اندروید و iOS عرضه شده بود، مبلغ ۱,۷۵ میلیارد دلار سرمایه جمعآوری کردند.
هدف از ساخت سرویس استریم کوییبی که اشتراک آن با نمایش تبلیغ ماهیانه ۴٫۹۹ دلار و بدون نمایش تبلیغ ماهیانه ۷٫۹۹ دلار هزینه داشت، این بود که زمانیکه افراد در مسافرت، تعطیلات یا در محل کار هستند، بتوانند قسمتی کوتاه از یک سریال را تماشا کنند. بههمین دلیل است که همهگیری جهانی ویروس کرونا که منجر به لغو شدن سفرها و دورکاری بسیاری افراد در منزل شده است، ازجمله دلایل شکست کوییبی عنوان میشود.
بسیاری از افراد تقاضای ارائهی Quibi برای تلویزیونها و تیوی باکسهای هوشمند را داشتند و کوییبی درنهایت اوایل این هفته اپلیکیشن خود را برای دستگاههای Fire TV آمازون، اندروید TV و Apple TV ارائه داد.
هنوز زمان دقیق تعطیل شدن Quibi مشخص نشده است و حتی ممکن است چندین ماه طول بکشد. همچنین هنوز هیچ صحبتی از محل قرارگیری بیش از ۵۰ سریال اوریجینال و دارای فیلمنامه که هنوز خیلی از آنها به نمایش درنیامدهاند صورت نگرفته است.
چندی پیش اخباری از تلاش موسسان کوییبی برای فروش آن به اپل منتشر شده بود. طبق ادعای Deadline در صورت تمایل کسی به خرید این شرکت، کاتزنبرگ و ویتمن همچنان ممکن است آن را بفروشند.