همه‌ قابلیت‌های جدید در آپدیت رابط کاربری One UI 2.5 سامسونگ

پاورتل/ سامسونگ اقدام به عرضه آپدیت رابط کاربری One UI 2.5 برای خانواده گلکسی اس ۲۰ کرده است که این نسخه در زمان معرفی گلکسی نوت ۲۰ بر روی آن‌ها نصب شده بود. این سازنده معروف عنوان کرده که رابط کاربری جدید علاوه بر خانواده اس ۲۰ به خانواده گلکسی اس ۱۰، نوت ۱۰، گلکسی اس ۹ و گلکسی نوت ۹ نیز راه پیدا خواهد کرد. حال با پاورتل همراه باشید تا با جزئیات تغییرات آن آشنا شوید.

پیش از هرچیز باید گفت که تمرکز سامسونگ بر بهبودهای کابردی بوده که بیشترین نیاز کاربران را پوشش دهد. بسیاری از انیمیشین‌ها تغییر کرده و باگ‌هایی زیادی برای بهبود هرچه بیشتر قابلیت‌های مهم رفع شده است. وان یو آی ۲.۵ از پیش نصب شده روی سری نوت ۲۰ برای دستگاه‌های زیر عرضه خواهد شد:

Galaxy S20 series – اکنون عرضه شده است
Galaxy S10 series
Galaxy Note10 series
Galaxy S9 series
Galaxy Note9 series
Galaxy Z Flip
Galaxy Fold
باید در نظر داشت که این رابط کاربری متناسب هر دستگاه عرضه خواهد شد.

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی برای لانچرهای متفرقه

از آنجایی که سامسونگ ژست‌های حرکتی جهتی را به نسخه دوم  رابط کاربری در اندروید ۱۰ اضافه کرد، تاکنون این ژست‌های حرکتی فقط با لانچر اصلی دستگاه کار می‌کردند. اکنون با این نسخه جدید این قابلیت با لانچرهای دیگر نیز سازگاری دارند. به این معنی که دیگر از این ژست‌های حرکتی می‌توانید برروی لانچرهای محبوب نووا و لاونچیر بهره برید. متاسفانه طبق تجربه نشان از وجود باگ برای استفاده روی لانچر نووا در گلکسی اس۲۰ پلاس مشاهده شده و باعث عدم روان کار کردن آن می‌شود و هر از گاهی کلید هوم از کار می‌افتد که در آینده رفع خواهد شد.

ضبط ویدیوها با حالت پیشرفته

پرچمداران سامسونگ همواره حالت پیشرفته عکاسی را در دوربین‌های خود داشته و از آن قابلیت‌های آن نظیر تنظیم دستی ISO، سرعت شاتر، تنظیم وایت بالانس تنظیم نقاط فوکوس خودکار و …برای یک عکاسی حرفه‌ای بهره برده‌اند. قابلیت پیشرفته ضبط فیلم نیز در رابط جدید مشابه مود پیشرفته عکاسی است که به کاربر اختیار تنظیم موارد متعددی به صورت دستی می‌دهد. به عنوان مثال پاورتل میکروفون برای ضبط صدای ویدیو یکی از آنهاست.

ضبط ویدیوهای سینمایی

در حالت پیشرفته ویدیو سامسونگ به شما این قابلیت را می‌دهد که با نسبت ۲۱:۹ و رزولوشن ۸K فیلمبرداری کنید که اگر کمی تخصص در عکاسی و فیلمبرداری داشته باشید عاشق این خصوصیت خواهید شد.

استفاده از میکروفون اکسترنال

شما می‌توانید در رابط کاربری One UI 2.5 از یک میکروفون بلوتوثی نظیر گلکسی بادز به جای میکروفون اصلی گلکسی خود بهره ببرید.

اشتراک گذاری رمز وای فای به آسانی هرچه تمام تر

با نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ اشتراک گذاری رمز وایرلس خود را راحت‌تر از گذشته به گلکسی‌های نزدیک که در کانتکت لیست خود دارید به اشتراک بگذارید به این صورت که هنگام اتصال به یک شبکه جدید وایرلس، دستگاه گلکسی اس۲۰ یک گزینه در اختیار دارد شما می‌گذارد تا به دستگاه‌های گلکسی دیگر متصل به شبکه، درخواست پسورد می‌فرستد و پس از تایید به شبکه مورد نظر متصل می‌شود.


 
دکس بیسیم سامسونگ

با این رابط کابری جدید می‌توان تلویزیون هوشمند خود را با قابلیت میراکست به یک نمایشگر دوم برای دکس تبدیل کنید و به سادگی با کلیک بر آیکن دکس در کوییک پنل به نزدیکترین تلویزیون متصل شد.

استفاده از گوشی به عنوان تاچ پد

با بروزرسانی دکس در رابط کاربری One UI 2.5 به شما اجازه می‌دهد از گوشی خود برای کنترلگر دکس استفاده کنید. در این حالت گوشی تبدیل به تاچ پد شده که ژست‌های حرکتی را اجرا خواهد کرد. این ژست‌های حرکتی شامل ژست‌های دو انگشتی و سه انگستی نیز می‌شود و به تریتب با سویپ کردن به بالا و پایین به لیست اخرین برنامه‌ها و بازگشت به صفحه هوم استفاده کرد. همچنین با سویپ به راست و چپ می‌توان بین نزم افزارها پیمایش کرد.

بهبود نوت سامسونگ

نرم افزرا نوت سامسونگ در این نسخه بهبود بسیاری یافته  و می‌توان یک خط را به بخشی از صدا لینک کرد. نوت‌های دستخط را در زبان‌های مختلف دیگر قابل تشخیص هستند آن‌ها را می‌توان بین دستگاه‌های مختلف سینک کرد و چندین قابلیت دیگر.

نظر شما در مورد بهبودهای ایجاد شده در این رابط کاربری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *