کوینکس CoinEx بهترین جایگزین بایننس

کوینکس CoinEx بهترین جایگزین بایننس
کوینکس CoinEx بهترین جایگزین بایننس

حتما تا این لحظه اسم صرافی و اکسچنج کوینکس (CoinEX) به گوشتان خورده شایدم همین الان داخل اکسچنج کوینکس با IP ایران به راحتی و بدون تحریم های آمریکا مشغول ترید کردن هستید. شاید هم برای شما این سوال پیش اومده که: کوینکس و یا بایننس؟ و فرق این دو در چیست و کدام بهتر است.

شایدم دنبال آموزش ثبت نام در کوینکس میگردید و به دنبال سوالاتی دیگر هم چون تحریم کوینکس هستید که آیا صرافی کوینکس تحریم کرده کاربران ایرانی را یا نه و به دنبال راهی برای ورود به صرافی کوینکس هستید.

صرافی کوینکس بهترین و پرسودترین سایت جایگزین بورس ایران است که فقط در ارزهای رمزنگاری شده فعالیت میکند که با داشتن دانش تحلیل تکنیکال میتونید سود بسیار بسیار بیشتر از بورس ایران داشته باشید. بازاری ۲۴ ساعته ۷ روز هفته بدون تعطیلی.

 

در مقاله پیش رو به تمامی موضوعات زیر پرداخته میشود و بخش به بخش هر آنچه را که در زیر به صورت تیتر نوشته ام را شرح میدهم:

  • صرافی ارز دیجیتال کوینکس “CoinEx” و تاریخچه آن
  • صرافی”CoinEx” دلیل محبوبیت بین ایرانیان
  • کوینکس یا بایننس، کدام برای ما بهتر است؟
  • مزیت‌های اکسچنج و صرافی کوینکس
  • تعداد رمز ارزها در صرافی کوینکس
  • کارمزد در صرافی کوینکس
  • محدودیت برداشت پول در کوینکس
  • نحوه شارژ حساب در صرافی کوینکس
  • بهترین قیمت خرید تتر و ارزهای دیجیتال
  • دانلود نرم افزار کوینکس نسخه اندروید و اپل

 

با یه مقاله دیگه از سایت پاورتل در خدمت شما دوستای گلم هستم اما این بار به درخواست شما دوستان که به دنبال یک راه بی دردسر برای ترید هستید. این مقاله را هم نوشتم بلکه کمکی باشد به دوستانی که علاقه ای به خرید VPS (سرور مجازی) ندارند و علاقه ای هم به ترید کردن در بایننس که بزرگترین اکسچنج ارزهای رمزنگاری شده است هم ندارند. همان طور که میدونید ایران تحریم است و به همین خاطر بیشتر اکسچنج های دنیا ایران را تحریم کردند مثل همین بایننس که اگه متوجه ایرانی بودن ما بشود حساب ما را میبندد و فعلا بهشت ایرانی ها اکسچنج و صرافی کوینکس است.

خوب تکلیف چیه ؟ هیچی ، کافیه این مقاله را که در مورد صرافی ارز دیجیتال کوینکس است، تا آخر بخونید تا بتونید بدون تحریم های آمریکا در بازار ارزهای رمزنگاری شده ترید کنید و به دلار $ درامد داشته باشید. پس بریم با اکسچنج کوینکس آشنا بشیم…

پیشنهاد خواندن مقاله: اگر بعد از خواندن این مقاله تصمیم گرفتید که در صرافی کوینکس ثبت نام کنید و نیاز به آموزش ثبت نام از ۰ تا ۱۰۰ و قدم به قدم به همراه کلی نکات در اکسچنج کوینکس داشتید میتونید سری به این مقاله بزنید با موضوع ثبت نام در صرافی کوینکس و امیدوارم که مقاله مورد پسند شما واقع بشه.

در ضمن دوستانی که تا آخر این مقاله من را همراهی میکنند و تصمیم میگیرند که صرافی کوینکس نمیتونه جوابگوی میزان دارایی آنها و یا نحوه ترید کردن آنها باشه هم میتوانند سری به مقاله دیگر بزنند. مقاله ای کامل در مورد امنیت در صرافی بایننس نوشته ام که بی نهایت کامل است و نمونه این مقاله را هیچ جای دیگر پیدا نمیکنید. چون من نه تنها یک تریدر هستم بلکه به امنیت و شبکه های کامپیوتری هم واقفم. برای همین است که مانند تمامی تریدرها و مدرسان ارزهای رمزنگاری شده به شما پیشنهاد استفاده از VPN و Nord را نمیکنم چون میدانم که چقدر برای اکانت شما خطرناک است. واسه همین کلی راه حل توی مقاله یادتون دادم که اکانتتان در اکسچنج بزرگ بایننس بسته نشه و با خیالی راحت بتونید ترید کنید.

و اما دوستانی که میخواهند در صرافی کوینکس فعالیت کنند باید بگم که این صرافی حتی پشتیبانی فارسی زبان هم داره و مشکلات شما را حل میکنند. پس حالا حالاها نگران نباشید که این صرافی ایران را تحریم کند مخصوصا وقتی که ۳۰% از کل سایتش را تریدرهای ایرانی تشکیل میدهند و به راحتی میتونید با مدارک ایرانی وریفای کنید.

یه نکته بسیار مهم مهم مهم به شما اینه که هیچوقتِ هیچوقتِ هیچوقت پول یا رمز ارزهای خودتون را در صرافی ارزهای دیجیتال ایرانی نگهداری نکنید. چه کیف پول ایرانی و چه صرافی ایرانی. ریال وارد کنید و بلافاصله فقط تتر بخرید و بلافاصله تتر را خارج کنید به صرافی کوینکس و صرافی بایننس که از امنیت و معروفیت خاصی برخوردارند ارسال کنید.

و یا برای فروش تترهایتان هم همینطور تترهایتان را وارد صرافی ها کنید و بلافاصله تتر را بفروشید و ریال را خارج کنید. میدونم که الان صرافی های ایرانی در تلگرام به من پیام میدهند و میگویند را ادیت کن و این نصیحت ها را نکن. اما من همیشه یکی از قوانین سفت و سختم امنیت است. امنیت توی همه چیز و همیشه در تمام آموزشهای صوتی متنی تصویری توی فروم ها یا سایتها دم از امنیت میزنم و کلی نکته برای بالا بردن امنیت میگم. من دشمن صرافی و اکسچنجهای ایرانی نیستم حتی برخی از آنها دوستان نزدیک بنده هستند اما باید قبول کنیم که اگر آنها برای حفظ امنیتشون وریفای میکنن و کلی مدرک و عکس میخواهند از ما، پس ما هم باید به امنیت خودمون اهمیت بدیم.

صرافیهای ایرانی به راحتی نسبت به صرافیهای خارجی که صدها میلیارد تومان خرج امنیت خودشون کردند هک میشوند (حتی بزرگترین صرافیها مانند بایننس(Binance)؛ بیتفینکس(Bitfinex)، و صرافی معروف MT.GOX با اون همه هزینه ای که برای امنیت کردن هک میشوند چه برسه به اکسچنج های ایرانی که تمام امنیتشون خریدن یک SSL چند میلیون تومانی است منظور از SSL همان HTTPS است) در مقابل پول شما مسئولیتی هم ندارند یعنی اگه صاحب صرافی یه روزی چند ده میلیارد پولی که داخل سایتش است را بلوکه کنه و جمع کنه بره، شما نمیتوانید جایی شکایت کنید و اسمی هم ندارید (فکر کنم مدیر عامل بانک ملی محمودرضا خاوری را میشناسید و داستان دزدی ۳۰۰۰ میلیارد تومان را هم شنیده اید و نیازی به معرفی نداره) یعنی حتی به رئیس بانک مرکزی یک کشور هم نمیشه اعتماد کرد چه برسه به یک صرافی غیر مجاز ایرانی که هیش نظارت و پیگیری روشون نیست.. باز اگه صرافیهای بزرگ دنیا هک بشوند و دزد از آب در بیایند تمام کشورها پیگیری میکنند و ما هم به پولمان میرسیم مثل هک شدن صرافی MT.GOX که تا همین الان داره بدهی تمام تریدرهای خودش را پرداخت میکند بابت هکی که در چندین سال پیش اتفاق افتاد.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هم جایی ثبت نشده و هیچ سازمان و ارگانی روی آنها نظارت ندارد. مانند بایننس و باقی اکسچنج ها نیستند که تعهدی به شما داشته باشند و با ثبت نام در صرافی ایرانی تمام این قوانین و شرایطی که هیچوقت آنها را نمیخوانید را پذیرفته اید.

از تمام اینها که بگذریم در صرافی های ایرانی تعداد محدودی ارز برای ترید وجود داره ۱۰ ۱۲ تا اما در صرافی کوینکس و بایننس بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ تا رمز ارز برای ترید وجود داره که میتونید هر لحظه سودهای بزرگی از انها بگیرید.

گزینه بعدی که بسیار مهم است فی و یا کارمزد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که گاها نیم درصد از کل پولتون را از شما میگیرند و این واقعا ظلم و ستم است و این در حالی است که این فی در صرافی بایننس ۰.۱% (یک دهم درصد) است یعنی بیشتر صرافیهای ایرانی ۵ برابر بایننس فی دریافت میکنند و اینجوری رسما شما سود آنچنانی نمیکنید.

پیشنهاد اول من ثبت نام در بایننس است اونم با خرید سرور مجازی و فعالیت در صرافی بزرگ بایننس. اما اگر میخواهید جایگزین بایننس را پیدا کنید که بالای ۳۰۰ رمز ارز داشته باشه و فی کمی هم داشته باشه و ایران را هم تحریم نکرده باشه، پشتیبانی فارسی زبان هم داشته باشه و امنیت کامل داشته باشه و به صورت بین المللی فعالیت کنه بهترین انتخاب همان صرافی بدون تحریم کوینکس است که در زیر کاملا معرفی میشه و با بایننس هم مقایسه میشه.

 

نکته مهم: دوستان متاسفانه ما در کشور تحریم شده از هر لحاظ قرار داریم. تنها دلیلی که به نظر من صرافی کوینکس ایرانیان را فعلا نمیبندد همین جمعیت یک سومی ایرانیان در صرافی کوینکس است که در ادامه مقاله میگم براتون که از کجا به این عدد و تعداد حدودی کاربران ایرانی در صرافی کوینکس رسیدم.  از الان آماده این باشید که یه روزی مثلا همین فردا یا هفته دیگه یا ۱۰ سال دیگه این اکسچنج ایرانیان را تحریم کند (در صورتی که این صرافی گنده شود) پس بهتر است احراز هویت نکنید و شماره تلفن ایرانی هم ندهید و همان ۲FA گوگل را فعال کنید.

شرایطی که باعث میشه خیلی ها به بازار رمز ارزها کشیده بشوند چیزهایی هستند مانند: نبودن شرایط خاص، ساده بودن ورود به بازار و تنوع بالای ارزهای رمزنگاری شده برای خرید و فروش با توجه به نوسانات زیادی که در طول روز و ساعت و دقیقه وجود دارد که باعث شده نه تنها تریدرها و معامله گران حرفه ای، بلکه معامله‌گران آماتور و تازه کار زیادی وارد بازار ارزهای دیجیتال (رمز ارزها) بشوند و از آن به کسب درامد دلاری بپردازند.

 

کوینکس چیست؟

CoinEx یک اکسچنج و یا صرافی بین المللی برای ارزهای رمزنگاری شده (ارز دیجیتال) است که در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ تأسیس شده. رئیس این سایت کوینکس هم کسی نیست جز یانگ هایپو (Yang Haipo) که یه زمانی استخر ماینینگ یا همان استخراج رمز ارزهای معروف به اسم ViaBTC را راه اندازی کرده بود. حالا رفته تمامی خوره های برنامه نویس و متخصص توی حوزه بلاکچین و اینترنت را دور هم جمع کرده تا بتونه یه همچین سایتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه اندازی کنه.

اینم آدرس سایت کوینکس CoinEx برای ثبت نام و ترید (خرید و فروش) رمز ارزها که خیلی ها بهش میگن ارز دیجیتال. پیشنهاد میدهم حتی اگه الان نمیخواهید به این زودی ها ترید کنید، حتما همین الان در این صرافی عضو بشید و برای خودتون یک حساب شخصی داشته باشید. آدرس سایت: https://www.coinex.com

تا الان بیش از ۳ سال میشه که صرافی کوینکس داره فعالیت میکنه و روز به روز به طرفداران آن افزوده میشود. امیدوارم این صرافی هیچوقت گنده نشود چون در صورت بزرگ شدن بیش از حد، امریکا به آن گیر میدهد که ایرانی ها را باید تحریم کنی. در اون صورت کوینکس به شما ایمیلی ارسال میکند که موجودی خودتون را از صرافی کوینکس خارج کنید و شما دیگر نمیتوانید در این اکسچنج کار کنید.اما فعلا در حال حاظر که من این مقاله را دارم مینویسم درب این اکسچنج به روی تمامی ایرانیها باز میباشد و به راحتی میتونید در آن کار کنید. فکر کنید در بورس ایران دارید کار میکنید اما درامد و سودتون به دلار است و مسئولین سایت یهو نمیگن بازار بورس تعطیل است برید خونه هاتون :))

بزگترین مزیت صرافی کوینکس برای ما ایرانیها و همچنین کشورهای تحریم این است که با فعالیت کاربران این جور کشورها مانند ایران، عراق، سومالی، یمن، کره شمالی، سودان و… هیچ مشکلی ندارد و حتی میتونید مدارک ایرانی ارسال کنید و احراز هویت کنید و حتی شماره تلفن ایران بدید به آنها، اما تا کی این بهشت گم شده درش به روی ما ایرانی ها باز است خدا میداند و بس.

صرافی کوینکس رابط کاربری آسانی دارد و همین باعث شده خیلی از تریدرهای ایرانی به این اکسچنج مهاجرت کنند و دلیل اصلی مهاجرت ما ایرانیها به کوینکس چیزی نمیتونه باشه جز آزاد بودن در ترید و به دور از تحریمها که میتونیم در آن با خیالی راحت ترید کنیم.

کوینکس با توجه به تحریم نکردن ایرانیان به طوری عمل میکند که گویا، صرافی کوینکس مخصوص ایرانیان ساخته شده. اما بایننس که لقب بزرگترین اکسچنج و صرافی دنیا را با خود یدک میکشد (فکر کنید منی که دارم براتون این مقاله را مینویسم چندین و چند سال قبل تر از صاحب اکسچنج بایننس با بیتکوین آشنا شدم اما اون خونه خودش را فروخت و تمام پولش را بیتکوین خرید اما من… ) و در سمت دیگری برای انتخاب ما ایرانیان قرار دارد.

یکی از رایج ترین سوالاتی که من باید به دوستان جواب بدم دقیقا همین سوال است که ما برای ترید کردن از بین اکسچنج کوینکس و اکسچنج بایننس کدام را انتخاب کنیم؟ با توجه به اینکه صرافی بزرگ بایننس به دلیل تحریم های آمریکا دَرِ صرافی خود را به روی ایرانیان بست، برای خیلی از ایرانیان قابل قبول نبود تا اینکه سر و کله یک اکسچنج به اسم کوینکس پیدا شد. هر چند که عمر هر دو نسبتا یکسان است اما بایننس به طوری در سال اول فعالیتش کار کرد که ره ۱۰۰ ساله را رفت و تمام رقیبان قدرتمند بازار را پشت سر گذاشت.

ببینید دوستان بزارید یه مقایسه کنیم این دو اکسچنج را و بعد من نظر شخصی خودم را به شما میدهم. اول از همه با مقایسه رتبه الکسا و تعداد کاربران هر کدام به صورت جدا پیش میریم.

ببینید دوستان الکسا Alexa یه سایتی هست که میاد سایت ها را بر اساس میزان بازدید و تعداد بک لینکاشون (تعداد لینک هایی که در سایت های دیگه وجود داره و لینک سایت نقل قول شده ) و ده ها موئلفه دیگه که به سئو ربط داره و اینجا جاش نیست که توضیح بدم رتبه بدنی میکنه.

همان طور که در عکس مشخص است سمت چپ تصویر امار سایت کوینکس را نشان میدهد و سمت راست امار صرافی بایننس.

نکته: آمار و رتبه و اون عددی که به عنوان رتبه سایت نشان میدهد هرچی کمتر باشه یعنی بهتر.

مقایسه:

رتبه جهانی = ۱۱.۰۱۴ (یازده هزارمین سایت پر بازدید جهان)

رتبه کشوری = ۴۱۲ ایران ( چون بیشترین ورودی را از ایران دارد پس رتبه کشوری در ایران را نشان میده)

رتبه جهانی = ۵۲۴ (پانصد و چهارمین سایت پر بازدید جهان)

رتبه کشوری = ۷۷۵ آمریکا ( چون بیشترین ورودی را از آمریکا دارد پس رتبه کشوری در آمریکا را نشان میده)

مقایسه بالا نشون داد که سایت بایننس خیلی رتبه بهتری را نسبت به کوینکس داره و مسلم است که بهتر باشه.و نکته بعدی این بود که با توجه به اینکه این سایت از سمت کشور ایران بالاترین ورودی را دارد، به همین دلید رتبه کشوری صرافی کوینکس ایران را نشان میدهد. چون بایننس ایران را تحریم کرده و خیلی از ایرانیان کوینکس را برای ترید انتخاب کرده اند.

خب بریم سراغ مقایسه مارکت کپ این دو صرافی که ببینیم در هر کدام چه میزان پول در گردش است. همان طور که در عکس پایین مشاهده میکنید، میزان پولی که در بایننس وجود دارد بالای ۴۹ میلیارد دلار است که معادل ۱ میلیون چهار صد و سه هزار بیتکوین است.

از طرفی دیگر میزان پول در صرافی کوینکس را مشاهده میکنید که ۱۸۸ میلیون دلار است که معادل ۵ هزار و سیصد و چهل و هشت عدد بیتکوین است. این یعنی بایننس ۲۶۳ برابر صرافی کوینکس پول و رمز ارز در خودش دارد. یعنی بایننس ۲۶۳ برابر بزرگتر از کوینکس است.

اطلاعات بالا را من از سایت کوین مارکت کپ به دست آورده ام. شما هم میتونید به سایت coinmarketcap مراجعه کنید و رمز ارز و صرافی مورد نظر خودتون را جستجو و مورد بررسی قرار بدید.

خب بریم سراغ مقایسه اعداد رمز ارزهایی که هر کدام دارند و به ما اجازه میدهند که انها را ترید کنیم.

تعداد جفت ارزهای موجود در کوینکس: ۳۸۹

تعداد جفت ارزهای موجود در بایننس: ۷۹۶

ببینید دوستان در بایننس بالاترین تعداد جفت ارزها را در بین تمامی اکسچنجها داریم با ۷۹۶ جفت ارز. اما کوینکس ۳۸۹ جفت ارز را دارد که در نگاه اول و در مقایسه با بایننس کم است اما این تعداد واقعا زیاد است و میتونم بگم بیشتر رمز ارزها را پوشش میدهد و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

حالا رسیدیم به گزارش آمار و ارقام از دو اکسچنج کوینکس و بایننس. ببینید دوستان در عکس زیر مشاهده میکنید که سایت Binanc بالای ۵۶ میلیون بازدید ماهانه داره و هر ماه رو به رشد هم بوده با شیب نسبتا تندی، ودر سمت چپ مشاهده میکنید صرافی کوینکس بازدید ماهانش چیزی حدود ۶۷۷ هزار نفر است. همین یک عدد به ما نشان میدهد که کاربران صرافی بایننس بیش از ۸۳ برابر تعداد کاربران صرافی کوینکس است.

حالا که در عکس بالا متوجه میزان بازدید هر دو اکسچنج شدیم کافیه که بریم یه آمار دیگه از هر دو را بررسی کنیم اونم اینه ببینیم هر اکسچنج از کدام کشورها بیشترین بازدید را دارند و این بازدید چند درصد از کل بازدید کنندگان صرافی بایننس و کوینکس است.

همان طور که در عکس بالا میبینید رتبه ۱ در ورود به صرافی کوینکس دست ایرانیان است که آمار خیره کننده حدود ۲۷% را نشان میدهد. این یعنی بالای ۱ چهارم کاربران صرافی کوینکس ایرانی هستند. بگذریم از اینکه نصف بیشتر اون آمریکایی هم که میبینید در رتبه ۲ باز خود ایرانیان هستند که با vpn و IP کشور آمریکا وارد سایت میشوند. با توجه به اینکه حدود ۲۷% کاربران ایرانی هستند و جمعیتی که وارد صرافی میشوند در ماه حدود ۶۷۷ هزار نفر است میتونیم به این نتیجه برسیم که حدود ۱۸۳.۰۰۰ بازدید از این ۶۷۷ هزار بازدید ایرانی هستند که دارند بدون نگرانی از بسته شدن اکانتشان در صرافی کوینکس ترید میکنند.

برای پاسخ به سوال، کدام صرافی و اکسچنج بهتر است کوینکس و یا بایننس؟

اگه به من باشه من صرافی بایننس را انتخاب میکنم چون چرخه پول و موجودی پول در این اکسچنج به مراتب بالا است به طوری که میشود راحت چند صد هزار دلار یا بیتکوین یا هر ارز رمزنگاری شده دیگری را در بایننس در لحظه فروخت. اما علاوه بر حسن های خوبش حسن بد هم دارد اونم اینه که صرافی بایننس ایران را به خاطر قوانین و تحریم های بین المللی بسته و اجازه ترید را به ما نمیدهد.

امن ترین راه برای ترید در بایننس خرید سرور مجازی یا همان VPS است که در مقاله ای دیگر با موضوع امنیت در بایننس کاملا توضیح دادم که برای ترید در بایننس باید چطور عمل کنید تا بدون دغدغه ترید کنید.

اما اون روی سکه صرافی کوینکس است که خیلی ها برای اینکه ایران در این صرافی تحریم نیست روی اورده اند به آن و بدون نگرانی در حال ترید هستند و حتی اکانت خودشون را وریفای و احراز هویت هم کرده اند. کوینکس یک صرافی رو به رشد است و تعداد زیادی هم رمز ارز در خودش جا داده که جای هیچ کمبودی را هم برای ما نمیزاره که حس کنیم. پیشنهاد اول من خرید VPS و کار کردن در بایننس است اما اگه نمی خواهید هر ماه هزینه کنید و سرور مجازی را خریداری کنید، و یا ترس بسته شدن اکانت بایننستان را دارید میتونید از بهترین گزینه پیش رویتان یعنی استفاده از صرافی کوینکس استقبال کنید.

تا به امروز این اکسچنج ایرانیان را تحریم نکره و اصلا معلوم نیست که چه زمانی شروع به تحریم ایرانیان کند و به تمامی ایرانیان ایمیلی ارسال کند و بگوید که سرمایه خودتان را خارج کنید.

شما دوست عزیزی که میخواهید تازه شروع به ترید کنید و یا حوصله دردسرهای بایننس را نداری میتونی همین الان بری و در صرافی کوینکس ثبت نام و شروع به ترید کنی. در زیر به صرافی کوینکس میپردازیم و کلی اطلاعاتتون در مورد این اکسچنج خوب و دوست داشتنی را افزایش میدهیم، پس با من همراه باشید…

  • شما با نصب کیف پول شخصی صرافی کوینکس، میتونید دارایی خودتون را به راحتی بین صرافی کوینکس و کیف پول امن آن که به اسم Viawallet است انتقال دهید. میتونید از کیف پول های Atomic و Coinomi هم استفاده کنید.
  • شما میتونید داخل صرافی کوینکس به استخر ماینینگ ViaBTC وصل بشید. یادتون نرفته که در بالا گفتم استخر استخراج ViaBTC جزء بزرگترین و معروفترین استخرهای ارزهای رمزنگاری شده در جهان است.
  • یه امکان دیگری که در صرافی کوینکس راه اندازی شده اینه که میتونید از بخش cloud mining یا همان استخراج ابری (ماینینگ بدون پرداخت پول برق و بدون داشتن دستگاه ماینینگ) به استخراج ابری دسترسی داشته باشید و با خرید تعرفه های مختلف آن ارزهای دیجیتال را ماین و استخراج کنید.
  • یکی دیگه از امکانات و مزیت های صرافی کوینکس استفاده از مارجین است که تریدرهای حرفه ای میتونن با اهرم (Leverage) به ترید کردن بپردازند، البته با ریسک بالا. تریدرهای آماتور در هیچ اکسچنجی سمت مارجین و فیوچرز نروید چون پولتان در یک چشم به هم زدن دود میشه میره رو هوا. فقط از حالت spot استفاده کنی. همون حالت معمولی.
  • یکی دیگه از امکانات این صرافی CoinEx Dex یا همان صرافی غیر متمرکز در رمز ارزها است.
  • اگه در کشوری جز ایران هستید و یا کلا اگه از Visa کارت و Master کارت استفاده میکنید، میتونید پول وارد صرافی کوینکس کنید و ارز مورد نظرتون را خریداری کنید.
  • کوینکس یه بخش به اسم API داره که میتونید کد API کوینکس را با توجه به نیازتان دریافت کنید. مثلا شما میتونید یه ربات تریدر به صورت خودکار را بهش اظافه کنید که خودش واسه خودش سر کِیفِش به جای شما ترید کنه. یا از این API برای گرفتن آخرین قیمت ها در سایت و وبلاگتون استفاده کنید.

در صرافی و اکسچنج کوینکس تا به امروز ۱۸۲ کوین و یا ارز رمزنگاری شده (ارز دیجیتال) لیست شده و قابل ترید و یا همان قابل خرید و فروش است . همچنین تعداد جفت ارزهای (Markets) صرافی کوینکس ۳۸۹ عدد است.

در این صرافی ارز تتر (USDT) هم وجود داره که شما میتونید تمامی رمز ارزها را بر اساس تتر خرید و فروش کنید. که برای تبدیلش به ریال هم آسون است. کافی تتر های خود را به اکسچنج های انلاین ایرانی بفروشید و به نرخ روز دلار، ریال را در حسابتون دریافت کنید. کاملا مثل بورس ایران است و تفاوتش اینه که ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در هر ثانیه میتونید خرید و فروش کنید و هر ثانیه که اراده کنید میتونید رمز ارز و دارایی خودتون را به پول تبدیل کنید.

در حال حاضر کارمزد و یا همان فی (Fee) معاملات در صرافی کوینکس ۰.۱۲% (دوازده صدم درصد) از حجم معاملات است. یعنی به ازای هر ۱۰$ از شما ۰.۰۱۲$ (حدود ۱ سنت) دریافت میکند.

صرافی کوینکس رمز ارز خودش را هم دارد که به اسم CET در خود اکسچنج خرید و فروش میشود. در صورتی که این رمز ارز را خریداری کنید و در کیف پولتان نگهداری کنید فی صرافی کوینکس از ۵۰% کمتر میشود و فی صرافی را از همین ارز CET برداشت میکند. یعنی به جای اینکه از شما ۱ سنت بابت هر ۱۰ دلار کم کند، این ۱ سنت را از ارز CET کم میکند.

در کل کوینکس جزء صرافی هایی است که فی و کارمزد کمتری از تریدرها و معامله گران دریافت میکند. اگه شما بخواهید ارزی به صرافی کوینکس وارد کنید (Deposit) از شما هیچ کارمزدی را دریافت نمیکند.

اما اگه بخواهید هر ارزی را از حساب خارج کنید و برداشت بزنید (Withdraw) با توجه به اون رمز ارز از شما مبلغ ناچیزی را دریافت میکند که در اصل این فی شبکه برای انتقال اون رمز ارز است که در تمامی اکسچنجها از جمله خود بایننس هم از شما این مبلغ گرفته میشود و باز هم میگم مبلغ نا چیزی است برای پرداخت فی و کارمزد شبکه. البته اگه شما USDT یا همان تتر را بخواهید در بستر Tron و Trc20 انتقال بدهید فی شبکه حدود ۰ است.

 آیا بدون احراز هویت میشود در کوینکس فعالیت کرد؟

در جواب باید بگم بله میتونید در این اکسچنج ثبت نام کنید و احراز هویت هم انجام ندهید و خیلی راحت ترید هم انجام دهید.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت هم سوال دیگر دوستان است که در جواب این گونه دوستان هم باید بگم شما میتونید در بایننس و یا همان کوینکس بدون احراز هویت ارز دیجیتال را بخرید، اما باید از یه راهی همان اول اول اول یک رمز ارز وارد صرافی کنید(حالا چه بیتکوین چه تتر و یا هر ارز دیگری) که بتونید در این صرافی ها شروع به ترید و خرید و فروش رمز ارزها کنید. برای همین هم باید در اکسچنج های ایرانی احراز هویت کنید و از آنها تتر بخرید و به صرافی بایننس و کوینکس انتقال دهید.

یکی از سوالات پر تکرار در مورد صرافی کوینکس این است که ما در روز چه میزان از دارایی خودمون را میتوانیم بدون اینکه در صرافی کوینکس احراز هویت کنیم برداشت بکنیم. جواب ساده است…

در صرافی کوینکس تا مبلغ ده ‌هزار دلار در روز می توانید انتقال وجه داشته باشید و برداشت کنید. البته ناگفته نماند که در ‌صورتی که مدارکتون را ارسال کنید و احراز هویت انجام بدید، میتونید روزانه تا سقف یک ‌میلیون دلار هم برداشت کنید.

برای وارد کردن پول به این اکسچنج هیچ محدودیتی ندارید و میتونید هر چقدر که خواستید پول وارد کنید تا با آن بتونید در صرافی کوینکس ترید کنید.

برای اینکه شما بتونید حساب صرافی کوینکس خودتون را شارژ کنید و یا به عبارتی اگه بخواهید پول وارد اکسچنج کوینکس کنید که بتونید با اون پول ترید کنید و ارزهای مختلف را خرید و فروش کنید، باید مراحل زیر را طی کنید. این مراحل مثل آب خوردن آسان است و اصلا پیچیدگی نداره. کافیه طبق عکسها پیش برید.

  • وارد اکانت خودتون در کوینکس شوید.(قبلش باید ثبت نام کرده باشید)
  • بعد از اینکه وارد اکانت شدید کافیه طبق عکس پایین از منوی بالای سایت بگردید دنبال “Assets” که وقتی برید روش یه زیر منو باز میشه که داخلش نوشته شده “Deposit” و شما باید روش کلیک کنید.

  • خب حالا صفحه زیر باید برای شما باز شده باشه. در قسمتی که نوشته شده Coin Type شما باید رمز ارزی که قصد وارد کردن آن را به کوینکس دارید انتخاب کنید. مثلا در عکس زیر من میخواستم تتر وارد کنم و برای همین از لیستی که برای من باز میکنه ارز تتر را که با علامت اختصاری USDT میشناسیمش انتخاب کردم. در قسمت بعدی نوع بستر را وارد میکنید. مثلا USDT در بستر اتریوم یا ترون. برای انتخاب بستر بهتر است که از Trc20 استفاده کنید که بستر رمز ارز Tron است با کارمزد نزدیک به صفر.

  • همان طور که در عکس بالا میبینید در قسمت Deposit To میتونید آدرس تتر خودتون را مشاهده کنید. کافیه که روی دکمه Copy address کلیک کنید تا این آدرس برای شما کپی شود. این آدرس را به هر کسی بدهید میتواند برای شما در بستر Tron دلار و یا همان USDT واریز کند. این همان آدرسی است که وقتی از صرافی های ایرانی دلار خرید میکنید باید به آنها بدهید تا بتونن USDT شما را به آن انتقال بدهند. خب تمام شد این تمام کاری بود که باید میکردید تا بتونید پول را وارد صرافی کوینکس و حساب خود را شارژ کنید.

توی قسمت قبلی یاد گرفتید که چطور تتر یا هر ارز دیگری را به صرافی کوینکس وارد کنید. حالا سوال اینجاس که از کجا تتر را با قیمتی منصفانه بخریم. برای خرید ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، تتر و یا هر ارز رمزنگاری شده دیگری، و انتقال آن به صرافی کوینکس و یا بایننس میتونید از ۳ صرافی معتبر زیر که به ترتیب اولویت نوشتم استفاده کنید: (اگر از طریق لینک وارد شوید به صورت خودکار کد تخفیف ثبت میشود که کد رفرال است. در صورتی که نمیخواهید در خریدهای خود از صرافی های ایرانی تخفیفی دریافت کنید میتونید کد را پاک کنید و بدون کد ثبت نام کنید)

۱) صرافی والکس

۲) صرافی نوبیتکس

پیشنهاد من به شما ثبت نام در هر ۲ صرافی است و موقع خرید ببینید ارز دلخواهتون در کدام اکسچنج ارزان تر است و از همان خرید کنید. برای فروش هم همین طور ببینید کدام گرانتر میخرد به همان بفروشید.

نکته بسیار بسیار مهم: اگر میخواهید USDT خرید کنید از صرافی استفاده کنید که از بستر ترون پشتیبانی میکند و هم فی آن ۰.۱ تتر است یعنی ۱۰ سنت فی برای انتقال تترهاتون.

پیشنهاد بعدی و مهم من این هست که فقط تتر بخرید و تتر را انتقال بدید به صرافی هایی مانند کوینکس و بایننس. اگر هم خواستید ارزهاتون را بفروشید؛ ابتدا در همان صرافی کوینکس و یا بایننس ارزتون را تبدیل کنید به تتر و سپس تتر به صرافی های ایرانی انتقال بدید و به نرخ روز دلار بفروشید. اینجوری ارزتون را هم به قیمت روز فروختید و هم ضرر ندادید.

همان طور که میدونید صرافی کوینکس هم نرم افزار مخصوص خودش را دارد و برای راحتی کار، شما میتونید از برنامه این صرافی به جای سایت اینترنتی آن استفاده کنید.دوستای خوبم هیچ وقت از هیچ منبعی جز پلی استور گوگل و یا اپ استور اپل برنامه ای را دانلود نکنید چون ممکن است شما برنامه اصلی را دانلود نکنید و یک برنامه ای باشه که توسط هکرها نوشته شده برای خالی کردن حساب شما. پس حتما این جور برنامه ها را مخصوصا کیف پول ها را از اپ استور و پلی استور گوگل دانلود کنید.

دانلود برنامه کوینکس برای اندروید از پلی استور

دانلود برنامه کوینکس برای IOS از اپ استور اپل

شما میتونید هم از طریق سایت و هم از طریق نرم افزار در صرافی کوینکس ثبت نام کنید. بعد از نصب برنامه شما میتونید در قسمت Invite code کد kpzsc را وارد کنید تا به مدت ۳ ماه از تخفیف در فی و از مزایای VIP1 طلایی استفاده کنید.

 

ثبت نام در کوینکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *